Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatisk uppdatering av rullande bildspel på intranät


MNP

Rekommendera Poster

Hej jag har ett problem som jag någon annan säkert har stött på.

 

Jag vill visa ett rullande bildspel på en bildskärm vi har på företaget, bildskärmen är kopplad till en stationär dator som jag kan fjärrstyra. Jag har gjort ett bildspel som innehåller diagram och tabeller länkade till excel. Exceldokumenten uppdateras automatisk från en databaskoppling. Hur ska jag gå till väga för att lyckas ha ett kontinuerligt rullande bildspel som uppdaterar sig efter att excelfilerna uppdaterat sig. Jag vill att detta ska ske automatiskt så att jag inte behöver gå in manuellt och uppdatera powerpointfilen varje dag.

 

Någon som har en enkel lösning på detta.

 

Mvh

 

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

På mitt företag löste vi det genom att göra databaskopplingen till en webbserver med tillhörande skriptspråk i stället (apache/php). Ordnade en extra databastabell där personal kunde lägga in information som skulle visas i bildspelet samt att det även gick att hämta realtidsinformation från andra webbplatser. Mycket flexibel lösning som dessutom inte kräver fysisk access till den stationära datorn, utan går att fjärrstyra från vilken dator som helst över internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...