Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar dator går segt


Villaforever

Rekommendera Poster

Villaforever

Min bärbara dator går rätt segt. När man ska högerklicka tar det ibland någon sekund extra. När man t ex är inne på farmen på facebook, så kan man inte göra så mycket så fort.

 

Jag tänkte göra ett test på datorn och installera ett spel som jag vet fungerade alldeles utmärkt på min föregående dator och det gick segt. Spelet är Need for speed underground. Spela själva spelet går bra, men så fort man ska få upp någon ruta gå ut i huvudmenyn går det jättesegt, tar närmare halvminut innan det händer något.

 

Vad kan det vara för fel

 

Min nuvarande dator är en hp pavilion dv6700. datorn jag hade innan, kan inte varit mycket bättre, när jag spelade spelet var för minst 5 år sedan. Jag köpte den här datorn kanske för 3 år sedan. Så min nuvarande datorn borde vara ganska mycket bättre så den borde klara spelet rätt bra. Dock märkte jag att OS på spelet stod det bara 98, xp me.. Jag har ju vista på den här men det borde väl inte spela någon roll? spelet funkar ju att spela men det går ju som sagt segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villaforever

Min bärbara dator går rätt segt. När man ska högerklicka tar det ibland någon sekund extra. När man t ex är inne på farmen på facebook, så kan man inte göra så mycket så fort.

 

Jag tänkte göra ett test på datorn och installera ett spel som jag vet fungerade alldeles utmärkt på min föregående dator och det gick segt. Spelet är Need for speed underground. Spela själva spelet går bra, men så fort man ska få upp någon ruta gå ut i huvudmenyn går det jättesegt, tar närmare halvminut innan det händer något.

 

Vad kan det vara för fel

 

Min nuvarande dator är en hp pavilion dv6700. datorn jag hade innan, kan inte varit mycket bättre, när jag spelade spelet var för minst 5 år sedan. Jag köpte den här datorn kanske för 3 år sedan. Så min nuvarande datorn borde vara ganska mycket bättre så den borde klara spelet rätt bra. Dock märkte jag att OS på spelet stod det bara 98, xp me.. Jag har ju vista på den här men det borde väl inte spela någon roll? spelet funkar ju att spela men det går ju som sagt segt.

 

 

Ingen som vet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

I din förra tråd fick du förslag om att dels kolla temperaturerna med HWmonitor och kontrollera hårddisken.Inget av det är redovisat.

 

Jag tror du kan kontrollera hårddisk och minne om du trycker Esc vid start .M.h.a en undermeny kan man då välja diagnostik, fungerar åtminstone på min HP.

 

Under program finns kanske HP Health check som kan vara lämpligt att köra.HDtune kan användas för en första test av hårddisk.

Testresulatet från HDtune påverkas av datorns verksamhet.Man kan hämta oftast hämta hårddisktest från hårddisktillverkarens hemsida Hämtningen bränns som en imagefil till en CD.Datorn startas med CDn

 

CCleaner kan användas för filrensning ,registersiädning och bestämma program för autostart (under verktyg).

 

Diskdefragmentering efter fil- och registerrensning är också lämpligt

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...