Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Administratör lösenord vid ominstallation


Sheriffen

Rekommendera Poster

Jag har tänkt ominstallera min dator men jag har stött på ett problem som jag hoppas jag kan få hjälp/svar på med här. Jag har en Dell dator med Windows Vista som operativsystem.

 

Det är så när jag tycker f8 och väljer i menyn "reparera dator" så kommer jag vidare till en rullist där jag får välja mellan Administratör eller mitt namn. Om jag väljer administratör så har jag provat både utan lösenord och det lösenord jag kan tänkas ha. Dock får jag upp följande felmeddelande: "ditt konto är avaktiverat. Kontakta din systemadministratör". Däremot kan jag logga in med mitt namn men väl där kan jag inte återställa min dator till hur den var när jag fick datorn första gången.

 

Jag förmodar om jag kommer vidare förbi administratör i rullistan så kommer finnas en typ av image bild där jag kan återställa min datorn som "fabriksmodell". Så min fråga är, kan jag på något sätt lösa detta med att komma förbi administratör så jag kan ominstallera min dator som den var från när jag fick den? Går detta på något sätt? Eller har ni något annat tips eller råd hur jag kan ominstallera min dator? Ps. Jag har ingen ominstallations cd med operativsystem. Ds

 

Tack på förhand. Ha en bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motherboard_92

Du kan ju prova med att använda en så kallad Hirens cd skiva på din dator.

Och genom denna skiva sedan välja ett program för att nollställa lösenordet på det kontot.

Återkom gärna med flera frågor om det är någonting som är oklart

\\Motherboard_92

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i Kontrollpanelen - Användarkonton om kontot Administratör syns till där och om du kan aktivera det och sätta ett lösenord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...