Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur avaktivera/Disable Driver Signature Enforcement på laptop (HP dv6500)


JonX

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har försökt att avaktivera Driver signature enforcement på min laptop genom att trycka på F8 (både genom att trycka en gång och flera gånger) men det kommer inte upp någon meny där man får stänga av DSE utan datorn bootar bara upp Vista som vanligt.

 

Har försökt att trycka på andra kanppar och gå in i bios men hittar inte DDSE alternativet! Vet att det finns men hittar det inte...

 

Tacksam ifall att nån kunde hjälpa mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att avaktivera Driver signature enforcement på min laptop genom att trycka på F8 (både genom att trycka en gång och flera gånger) men det kommer inte upp någon meny där man får stänga av DSE utan datorn bootar bara upp Vista som vanligt.

 

Har försökt att trycka på andra kanppar och gå in i bios men hittar inte DDSE alternativet! Vet att det finns men hittar det inte...

Det gäller att trycka F8 i rätt moment.

Saxat från Windows Hjälp:

 

"Om datorn har ett enda operativsystem installerat håller du ned F8-tangenten när datorn startar om. Du måste trycka på F8 innan Windows-logotypen visas. Om Windows-logotypen visas försöker du igen genom att vänta tills Windows-inloggningsskärmen visas och stänger sedan av och startar om datorn."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...