Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fixa dålig mobiltäckning inomhus i en villa.


Thomas1

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag tänker köpa en villa som har väldigt dålig täckning för mobiltelefoni inomhus. Problemet med mobiltäckningen inomhus (utomhus funkar det bra) uppstod när nuvarande ägaren monterade in nya fönster i villan.

 

Jag söker en lösning typ denna, men helst en "allt i ett lösning" där mobiltelefonen funkar som vanligt även inomhus. Hos Hips.se måste man välja mellan UMTS/3G eller GSM.

 

Förslag önskas. Gärna från någon som har en liknande anläggning hemma.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag hade börjat med att kolla om andra operatörer har bättre täckning.

 

Ang den utrustningen som Hips säljer, så är frågan om den är tillåten och vad operatörerna gillar den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade börjat med att kolla om andra operatörer har bättre täckning.

 

Det är bra (men inte perfekt, Telia och Halebop. Samma nät. Jag vet.) täckning utanför huset. Problemet inomhus uppstod vid ett fönsterbyte i villan. Det är någon form av energiglas i fönstrena som blockerar mobilsignaler.

 

Ang den utrustningen som Hips säljer, så är frågan om den är tillåten och vad operatörerna gillar den?

 

Menar du att utrustningen kan vara olaglig? Utrustningen förstärker ju bara en befintlig signal.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Utrustningen förstärker ju bara en befintlig signal.

 

Att förstärka en mobilsignal är inte lika trivialt som det låter. Det är inte som en TV-antenn som bara ska lyssna på ett fåtal fasta frekvenser. Klarar utrustningen flera mobiler samtidigt? De flesta repeaters jag sett gör det inte.

 

Jag vet inte om utrustningen är olaglig eller om operatörerna har förbjudit dem, men kolla innan du köper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...