Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatera länkar i swf meny på hemsida


jjeeennn

Rekommendera Poster

jag har en hemsida som har en meny som är i swf-format och nu ville jag ändra några länkar i menyn och då läste jag på ett forum att man skulle konvertera den till en fla fil vilket jag gjorde och öppnade den sedan i flash och ändrade det jag skulle och ändrade tillbaka till swf.

Sedan när jag laddade upp swf filen på hemsidan genom one.com's ilosoft manager och gick in på sidan så flimmrar underlänkarna och ingen av dom fungerar överhuvudtaget.

Hur ska jag göra för att få flashfilen att fungera? om det är till någon hjälp så är hemsidan Min sida

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera dig att göra ändringar i original-fla-filen.

Konvertering från swf till fla är inte alltid bra, då swf är "kompilerat".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera dig att göra ändringar i original-fla-filen.

Konvertering från swf till fla är inte alltid bra, då swf är "kompilerat".

 

 

Jag har inte original-fla filen det var därför som jag ändrade swf till fla.

är det något speciellt man ska göra i flash för att få länkarna att fungera? jag har ju bara ändrat texten på länkarna , inga koder eller sånt om det är något sånt man ska göra, vet inte hur det fungerar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog göra om de movie clips som hanterar nedfällningen av menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag förstår att de va nånting som jag gjorde fel.. unndrade vad och hur jag ska göra för att få de rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst har du inget onClick-event på knapparna så att de inte är länkar, sedan måste du som sagt lägga in animationen som movie clips som svarar på onmouseover event över respektive huvudmenyer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något du borde fundera över;

 

Nu har du din hemsida i flash och byggd i ramar vilket gör att webbplatsen inte kommer kunna hittas i sökmotorer.

 

- Text ska vara i text och inte i bilder eller flash.

- Sidrubrik som tydligt beskriver vad man kan förväntas hitta på sidan man är på.

- Vit text mot svart bakgrund kanske kan vara snyggt men kan vara svårt att läsa, speciellt om man har synfel.

- Förutom att sökmotorer inte hittar din hemsida kan personer med handikapp (grövre synfel etc) inte hitta och läsa på din hemsida.

 

Personligen och professionellt hade jag gått ifrån allt vad flash är på din webbplats, då den antas vara kommersiell (dvs du vill sälja hundar och tjänster), antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...