Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla mappar syns inte?


Ingen annan

Rekommendera Poster

Ingen annan

Kör Win7 på en Acer med 2st 500 Gb diskar. (C:) och (D:).

Tar backuper på två st, USB anslutna, 1Tb diskar. (I:) och (J:).

På båda USB-diskarna har jag skapat mappar som heter AcerC och AcerD.

 

Efter kopiering av Acer-datorns C: och D: diskar till respektive mapp på USB-disken med namnet I: så ligger där prydligt alla Acer-datorns mappar och filer i respektive mapp, AcerC och i AcerD.

 

När jag kör samma kopiering på USB-disken med namnet J: så ser jag inte mappen AcerD efter kopieringen. Om jag söker på filer så hittar jag dem, och kan hämta filen. Men det går inte att se att de ligger på disken J:.

 

Kan inte se att jag har satt olika behörighet på USB-diskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Ingen annan

Problemet kvarstår för mej. Kopierar mappar och filer till J: disken. Vissa mappar och filer syns inte. Försöker göra en kopiering till, då frågar datorn om jag vill skriva över redan existerande mappar/filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan filerna ha blivit markerade som dolda eller systemfiler?

Ställ in Datorn/Utforskaren så att du kan se alla filer:

Verktyg - Mappalternativ - Visning

Välj Visa dolda filer och mappar

Avbocka Dölj skyddade operativsystemfiler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Hej!

 

Hur säkerhetskopierar du?? Via funktionen: Säkerhetskopiering och återställning dvs. Windows 7s inbyggda säkerhetskopiering eller kopierar du filerna manuellt??

 

Var har du svårt att se mapparna?? I Säkerhetskopiering och återställning eller i utforskaren??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj Visa dolda filer och mappar

Avbocka Dölj skyddade operativsystemfiler

Naturligtvis! Bland mina tre USB-anslutna diskar så var denna markerad att skyddade filer skulle döljas. Jag ändrade markeringen, - Men ingen skillnad. På just den hårddisken ligger 384Gb som jag inte kan se. Kommer nu att formatera om disken och göra en ny kopiering till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur säkerhetskopierar du?? Via funktionen: Säkerhetskopiering och återställning dvs. Windows 7s inbyggda säkerhetskopiering eller kopierar du filerna manuellt??

 

Var har du svårt att se mapparna?? I Säkerhetskopiering och återställning eller i utforskaren??

 

-Kör narurligtvis Windows säkerhetskopiering av datorns C:Disk där bl a programmen ligger. Men problemet gäller på en USB-ansluten disk dit jag kopierar bildfiler från en annan USB-ansluten disk. Den kopieringen sker manuellt med xcopy. De båda USB-anslutna diskarna ska ha lika utseende, men på "problemdisken" kan jag efter en kopiering inte se vissa Mappar och Filer. Problem disken innehåller 384 Gb som jag inte kan se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till den USB-anslutna disken J: har jag nu, med Copy, kopierat över Datorns C: till en mapp som heter AcerC och Datorns D: till en mapp som heter AcerD.

 

Inga problem, på J-disken kan jag se båda mapparna AcerC och AcerD.

 

Gör en ändring på ett par filer på Datorns D-disk. Kör därefter en Xcopy på D till Jdiskens AcerD. Efter det kan jag inte se mappen AcerD på J:-disken?

 

Söker jag på filerna som ska ligga under AcerD så hittar jag dessa och kan konstatera att mina ändringar har förts över, men filerna syns inte, xcopy har på något sätt ändrat så att filerna har blivit osynliga (men de ligger kvar)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...