Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Trixet med "Free trial" ?

Dag Erlandsson

Recommended Posts

Dag Erlandsson

Jag undrar följande, hur "lurar" man ett program om man inte vill köpa det, utan hela tiden vill ladda ned en "30 days free trial"? Det finns ngr. program jag behöver, som är för dyra. Jag laddar då en "Free trial", men efter 30 dagar, så går det inte att göra det igen... Hur kommer man runt det? Är det så att tillverkaren känner av datorns IP? Eller är det ngn. gömd fil från programmet som ligger kvar och känns av? Så hur gör man? Tack på förhand.

Enligt Eforums regler håller vi oss till de lagar och villkor som gäller och tar inte upp något om hur man knäcker program. Antingen köper man de program man vill ha eller så får man söka efter liknande gratis eller billigare program.

Cecilia

Moderator

Det finns flera sätt att styra sådant här, men eftersom det inte är tillåtet enligt reglerna att gå runt och berätta hur man "knäcker" en trialversion för att slippa köpa programmet, eller hur man gör för att kunna nyinstallera en sådan trial upprepande gånger, så hoppas jag du förstår och respekterar detta.

----------------------

Laso - Moderator

Dag Erlandsson

Det finns flera sätt att styra sådant här, men eftersom det inte är tillåtet enligt reglerna att gå runt och berätta hur man "knäcker" en trialversion för att slippa köpa programmet, eller hur man gör för att kunna nyinstallera en sådan trial upprepande gånger, så hoppas jag du förstår och respekterar detta.

----------------------

Laso - Moderator

Okey, då ber jag om ursäkt. Får googla runt.

• 4 weeks later...

Okey, då ber jag om ursäkt. Får googla runt.

PS det funkar inte med att ändra i registret (Av egen erfarenhet) thumbsdown.gif

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...