Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trixet med "Free trial" ?


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Jag undrar följande, hur "lurar" man ett program om man inte vill köpa det, utan hela tiden vill ladda ned en "30 days free trial"? Det finns ngr. program jag behöver, som är för dyra. Jag laddar då en "Free trial", men efter 30 dagar, så går det inte att göra det igen... Hur kommer man runt det? Är det så att tillverkaren känner av datorns IP? Eller är det ngn. gömd fil från programmet som ligger kvar och känns av? Så hur gör man? Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Eforums regler håller vi oss till de lagar och villkor som gäller och tar inte upp något om hur man knäcker program. Antingen köper man de program man vill ha eller så får man söka efter liknande gratis eller billigare program.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera sätt att styra sådant här, men eftersom det inte är tillåtet enligt reglerna att gå runt och berätta hur man "knäcker" en trialversion för att slippa köpa programmet, eller hur man gör för att kunna nyinstallera en sådan trial upprepande gånger, så hoppas jag du förstår och respekterar detta.

 

----------------------

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Det finns flera sätt att styra sådant här, men eftersom det inte är tillåtet enligt reglerna att gå runt och berätta hur man "knäcker" en trialversion för att slippa köpa programmet, eller hur man gör för att kunna nyinstallera en sådan trial upprepande gånger, så hoppas jag du förstår och respekterar detta.

 

----------------------

Laso - Moderator

 

Okey, då ber jag om ursäkt. Får googla runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Okey, då ber jag om ursäkt. Får googla runt.

PS det funkar inte med att ändra i registret (Av egen erfarenhet) thumbsdown.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...