Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ansulta till WIFI men inte till Internet. Hjälp!


JesperJ

Rekommendera Poster

Jag har under en tid haft en del problem med att ansluta till Internet via WiFi. Jag är inte helt novis på området, så detta har varit ett ganska enerverande problem. Hoppas något har någon smart lösning!

 

Jag kommer åt vårt trådlösa nätverk, Netgear, men datorn kommer inte ut på nätet. Har kört "diagnostisering" och "reparering" via windows. Även kört ipconfig kommandon i cmd. Inget hjälper. Dock är jag inte helt hemma på att gå in och pilla med fininställningar och ändra nummer, där kanske någon har mer erfaranhet?

 

Alla andra i huset kommer åt internet fint. Även på allas iPhone funkar det utmärkt. Det verkar som om min dator är exkluderad på något vis.

Jag formaterade om datorn igår, tänkte att det kunde vara något skit på datorn som sabbade det hela. Då fungerade internet som vanligt, efter att jag installerat om Windows. Men i morse när jag startade datorn igen så var det åter igen samma problem.

 

 

Dock kan jag ansluta till andra WiFi nätverk och då komma åt internet, så det är bara på vårat nätverk och på min datorn som internet inte funkar.

 

Datorn är nu helt fräsh, inte installerat mer än Avast antivirus, Chrome och Thunderbird.

 

Jag förstår ingenting! Tusenfalt tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

låter som det finns en IP konflikt.

Kan du posta lite mera detaljer kring din dators IP, router och gateway?

Ngt skärmklipp på Ipconfig?

Testat att ansluta med kabel?

Alternativt problem med drivrutiner/brandväggsinställningar.

Vilket Windows är det fråga om?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...