Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dela Windows Live Mail filer mellan användare


GunnarMqt

Rekommendera Poster

Jag är den mest frekvente datoranvändaen i familjen, så WLM är uppsatt så jag hämtar mail från alla konton, inklusive min frus. Jag skulle dock vilja att hon kan hämat dem själv när hon är inloggad som sig själv på datorn men att mailen läggs i samma fil som när jag hämtar dem. På så sätt kan vi båda se hennes mail och hon behöver inte logga in så ofta men riskerar inte att missa mail. Det funkade alldels utmärkt i gamla Outlook Express, men nu när vi fick ny dator med W7 har jag inte fått till det. Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu använder inte jag själv det e-postprogrammet men några funderingar:

 

1. Varför egentligen olika användare på datorn? Hör inte till frågan men, ändå.. Skulle ju lösa en del av frågan liksom.

 

2. Om man kan konfigurera e-postkontonen olika, för olika användare, alltså en inställning för KONTO1 när Användare1 är inloggad och en annan inställning för KONTO1 när Användare2 är inloggad, så borde man för den ena användaren kunna markera "Lämna en kopia på servern" men ta bort den för den andra användaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera användare på datorn har sina nackdelar, det är sant men jag tycker dock det behövs då fyra som ska dela på den och jag vill hålla administratörsrätten för mig själv :rolleyes:

 

Har kört den varianten med att lämna på servern förut men det blev ibland fel, skulle därför föredra att kunna dela på en fil som sagt.

Tack ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...