Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan man flytta båda med alla filer till min usb hårddisk för att sedan formatera


Cacke

Rekommendera Poster

Jag har en usb hårddisk.

Jag har en intern hårddisk med 2 stycken windows xp.

 

Kan man flytta båda med alla filer till min usb hårddisk för att sedan formatera och göra en ren installation för när jag skapade den nya som fungerar bra så tänkte jag bara reparera den 1a och enda windows som fanns men det blev fel så nu har jag 2 st windows och det finns filer på båda som jag vill ha kvar.

 

Söker ett program som kan göra det som jag vill... om det finns?´

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske måste klarläggas, vad du avser med "alla filer"?

De filer du vill ha kvar, alltså dokument, bilder, filmer osv. går ju att kopiera undan till ex. en USB-disk.

 

Det går också att klona hela hårddisken men då får du ju även med den dubbla installationen av operativet så det är ju ingen bra lösning..

 

Alltså, vilka filer avses?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har 2 olika windows när jag startar datorn i dos som jag måste välja mellan och det jag tänker på att om det går att spara allt som finns på C: för att sen formatera C: och installera 1 nytt windows och sen kunna ta de jag vill ha från de jag sparade.

 

Körde Paragon Backup & Recovery™ 2011 (Advanced) Free idag på ena partitionen men jag vet inte om det är möjligt att ta de jag vill ha sen för det går väll bara att göra backup och recovery och då får man rubbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förtydligande tack, fungerar de bägge XP som du har, eller är det bara en version som fungerar?

 

Om du absolut vill formatera om, så sparar man ju normalt alla dokument, eventuella mail man vill ha kvar, program och sådant måste man i regel ominstallera igen.

 

Och gör man någon form av full backup/kloning, då blir det som också Mikael63 är inne på, du får allt med dig, eventuellt också alla fel som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok...

 

Båda går att använda men den senaste fungerar bäst, den äldre har en massa errors.

 

Kan man söka igenom båda samtidigt eller måste jag söka och spara på båda?

 

Jag vill formatera för jag har tänkt beställa windows 7 ultima 64 bitars OEM

 

Sen ska jag inte va så snäll som jag var med mitt xp oem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...