Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dlink BoxeeBox till gammal tv?


Magnyz

Rekommendera Poster

Hej!

 

Behöver assistans av ngn hjälpsam själ.

 

Jag har en TV av typen Sony KV-32FD1E som är ngt gammal vid det här laget (men som var en topp tv när det begav sig). Ingångar är såvitt jag kan se endast 1) 21-polig scart, 2) 15-polig rgb, samt 3) s-video via 4-polig DIN-kontakt.

 

Jag funderar på att köpa en Dlink Boxee Box som ju endast verkar ha hdmi output. Hur får jag ihop denna med tv:n (eller är det dags att byta tv)?

 

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Kan man säga ngt mer om bilden jag skulle få med denna konverterare ... blir det riktigt uselt eller kan det bli acceptabelt om man inte är "finsmakare"? Svår fråga jag vet men vill få en känsla innan jag köper grejen ovan eller byter tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virtuosen2

Boxeeboxen har enbart HDMI ut för att mata ut video.

Konverters finns för HDMI>analog video, men det blir nog billigare och smartare att köpa en ny TV.

 

En annan grej är att en CRT (tjock-tv) aldrig visar menyer/text och liknande godtagbart. Nä, det är nog dags att ta fram plånboken och satsa på en platt-TV.

Vill du ha en stor och bra samt billig rekommenderar jag:

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/47PFL3605H/philips-47-lcd-tv-47pfl3605h

 

En 47" Full HD för under 5000. Jag har två själv, fick dock returnera en av dem mot en likadan, för svärtan läckte på den ena. Hur bra bild somhelst för pengarna, och 87 av 100 i betyg ("Sehr Gut") i Tysklands IDG. Men returen mötte inga problem, allt sköttes av Elgiganten. (Behövde inte gå utanför min dörr, eller ens packa ner varorna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virtuosen2

Vad betyder det? Blev dina tapeter svarta?

 

Haha! (kul!)

Nä, det var väl snarare att "vitan läckte"!

Man kunde se svaga spår av vitt i kanterna av en helt svart bild.

Antagligen så var skärmkomponenterna "för hårt skruvade" (fysiskt) i den TV:n. Jämför med färgfelen du får när du "klämmer" på en LCD-skärm. Slarvigt måndagsexemplar alltså. Men den byttes alltså mot ett annat (bättre) exemplar.

Jävligt bra grejer för lite pengar. Det lönar sig alltså inte att skaffa konverters och liknande för att rädda/förlänga "livet" på en före detta fin CRT. Det som frågeställaren frågade om. Speciellt inte om CRT är 32". (Liten tv idag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...