Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köp av laptop.


datanörden

Rekommendera Poster

jannejanne

Jag skulle sätta nedre gränsen för grafikchip till HD 5650 för spel.

Just nu plats 70 här

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

HD 5470 är långsammare, plats 147

Här är en lista med 5650 och snabbare (om jag inte halkat på tangenterna)

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s69700415&o=lager_inkmoms&cols=#prodlista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datanörden

Tack för svar. Har bestämt mig att satsa på pc i delar istället. Någon som kan en sajt där man kan bygga ihop sin dator? Har samma budget som förut.Helst Intel processor då jag har hört att en del program/spel inte fungerar med Amd. Jag har tangentbord och annan utrustning så det är bara själva datorn som behövs. Operativsystem är inte heller nödvändigtvdå jag redan har det. Ska helst klara nyare spel utan lagg.

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Varför skulle inte vissa program och spel gå att köra på en AMD??

Vilka program och spel skulle det isåfall vara?

 

Inet är en bra butik/webshop som har många nöjda kunder och bra priser.

Det går också att beställa montering där om man vill för 795:- då bygger dom ihop datorn samt testar att alla delarna fungerar ihop. Väljer man detta så får man också garanti på hela datorn istället för garanti på dom lösa delarna separat.

https://www.inet.se/...ria-komponenter

 

Tänk på att processor, minnen och moderkort skall/måste matcha varandra för att det skall fungera.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datanörden

Jag har hört att vissa program inte fungerar med Amd men det kanske inte är sant.....

Jag har varit inne på en sajt där man bara kryssade i vad man ville ha för delar så skickades det hem till en. Men jag kommer inte ihåg adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komplett har ju billigare datorer i delar, men det är ju tveksamt om de fungerar ens någorlunda till spel då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för spel som är aktuella?

Minst lika viktigt som processorn är grafikkortet när det gäller snabba spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din dator ska vara till för att spela så borde du satsa ganska mycket pengar på en bra processor och grafik kort. Du borde nog kunna få en för runt ca 6 k som klarar de mesta spel utan problem. Bra butik är ju som sagt innan Inet.se och komplet. Men när jag beställde min dator så köpte jag en del delar från Proshop.se som också en bra sajt. Min kostade dock runt 8000 kr och klarar nästan alla spel galant. Säger dock som Cecilia. Mycket hänger ju på vilka spel du brukar spela. Är det dota eller något annat gammalt spel så kan du köpa en för 3000kr utan problem. Ska du däremot ha en dator som klarar alla nya spel så kanske det kommer kosta runt 6000-8000kr om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att KarlJ inte är oberoende utan har anknytning till Proshop.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datanörden

Tror du Garrys mod fungerar på högsta grafikinställningen?

Det verkar som det blir den datorn på komplett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...