Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med contact form 7 (wordpress)


ramo_and

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har lagt in Contact Form 7 på en sida jag gjort i Wordpress och det dyker upp som de ska på sidan men de går inte att skicka nåt mail med det. När jag fyller i alla fält så får jag ett felmeddelande:

 

"Ett fel uppstog när ditt meddelande skulle skickas. Var vänlig försök senare."

 

Jag har lagt kontaktforumläret i index.php då vi bara har en sida. Har använt följande kod för det:

<?php echo do_shortcode( '[contact-form 1 "Kontaktformulär 1"]' ); ?>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och du har rätt smtpinställningar i pluginkonfigurationen?

 

Vad är smtp-inställning? jag har bara använt standardinställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smtp är utgående mailserver där du ställer in den smtp-adress (smtp.domän.se eller mail.domän.se oftast) vars uppgifter du fått från webbhotellet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smtp är utgående mailserver där du ställer in den smtp-adress (smtp.domän.se eller mail.domän.se oftast) vars uppgifter du fått från webbhotellet

 

Okej, hur ställer man in det i wordpress? Behöver jag nån plugin för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lämpligtvis i inställningarna i wordpress eller Contact Form 7 plugin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lämpligtvis i inställningarna i wordpress eller Contact Form 7 plugin

 

Ja, jag har försökt med det men jag hittar inga sådana inställningar. Har testat att installera en SMTP plugin också men de hjälper inte riktigt. Behöver jag ställa in rätt SMTP Port också? Den står på 25 nu i SMTP pluggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte installera ett plugin, det borde endast vara en mailserveradress du ska mata in som du får från din webbhost.

 

SMTP är ett protokoll man använder för att skicka mail med.

i installningarna till Contact Form 7 borde man kunna justera vilken smtp-adress man ska använda och på vilken port vilket också din webbhost ska ha informerat om i samband med beställning eller i dess faq.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte installera ett plugin, det borde endast vara en mailserveradress du ska mata in som du får från din webbhost.

 

SMTP är ett protokoll man använder för att skicka mail med.

i installningarna till Contact Form 7 borde man kunna justera vilken smtp-adress man ska använda och på vilken port vilket också din webbhost ska ha informerat om i samband med beställning eller i dess faq.

 

Ok, har gått igenom hela panelen nu inkl. Contact Form 7 pluggen och kan inte hitta denna inställningen nånstans.. =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm har testat allt nu o de funkar ändå inte.. provade att installera Configure SMTP enligt denna länk: http://www.caspianit.co.uk/contact-form-7-wp-mail-smtp-problemsolved/

 

Där fyllde jag i

 

SMTP host: send.one.com

SMTP port: 25

 

Behöver jag också fylla i

 

Secure connection prefix

SMTP username

SMTP password

Wordwrap length

Sender e-mail

Sender name

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...