Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa/sämsta registerrensningsprogrammet?


hardrocker

Rekommendera Poster

hardrocker

Jag har 4 (!) såna här program installerade; CCleaner, Magix PC Check, Vaio Care and Auslogics registry cleaner. Lite överdrivet, jag vet, och jag tänker avinstallera 2 eller tre av dem. Men vilka ska jag behålla?

 

Nåt av dessa program har nämligen tagit bort viktiga registerfiler på min dator. Den funkar inte som den ska längre och jag ska göra en nyinstallation av Windows 7. Detta program vill jag så klart inte behålla.

 

Nån som har erfarenhet av dessa program och vet vilket som är bra och vilket som är dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CCleaner brukar väl rekommenderas här på eforum just för att det inte städar för mycket. Dessutom sparar man ju alla registernycklar. Jag gör så.

Vanligt påstående är också att man inte behöver rensa registret.

Men då kan man ju undra varför CCleaner (gratis) hela tiden fortsätter utvecklas..

Jag tycker att en del av detta är en slags känsla, att man vet man rensat bort "skit", även om det kanske gjorde varken till eller från för datorns prestanda..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

instämmer med föregående inlägg.

Prestandaupplevelsen är väl en riktigt "egenupplevd" känsla.

Har nu kört CCleaner i 2 datorer med Windows 7 x64 Home Prem. över en längre tid.

Använder endast registerrensaren i samband med att det förekommit uppdateringar eller at jag avinstallerat program.

Inga frekventa körningar, förutom filstädaren som jag använder vid varje dags slut.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...