Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan vara virus eller?


ePlay

Rekommendera Poster

varje gång jag kör CCleaners register rensarer hittar den samma sak varje gång, rensar jag dem och startar om och kör skanningen igen så hittare den samma sak.

 

de här är de

 

 

Ej använd registernyckel SMax4.Exe HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\SMax4.Exe

Ej använd registernyckel SMax4Wiz.Exe HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\SMax4Wiz.Exe

Ej använd registernyckel SMWizard.Exe HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\SMWizard.Exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

verkar vara register rester från SoundMaxControlCenter.

Låter namnet bekant?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har soundmax men inte controlcenter, jag har även kör för skanningar med avast, malwarebytes inget har hittats. men vad är då problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

detta kan komma sig av att du har uppdaterat dina drivrutiner, och att CCleaner hittar dessa rester.

En ev, avinstallation och sedan nyinstallation kanske löser CCleaners probem.

Men som Cecilia skriver, "typexempel", så låt det bero.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma problem återstår om jag avinstallerear CCleaner och laddar en ny och installerart på nytt, men samma fel återstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i alla fall inget skadligt eller något som inte ska finnas i datorn utan det är CCleaner som gör fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Har inte märkt av något dylikt än med CCleaner. Städade igår, både vanlig städning och registret, visserligen bara på min Dell från 2005 och med senaste Slim-versionen av CCleaner. Men vad finns annars för val? Hoppas det bara var något tillfälligt, för CCleaner är ju det som många använder.

 

Det kan ju ha uppstått något fel i registret, på ePlay,s dator, som CCleaner reagerar på.. Men alla programs sagor tar ju slut och CCleaner har ju funnits med länge, kanske någon ny programmerare som gjort en tabbe. Jag ska installera senaste CCleaner på min laptop, som jag är lite rädd om och köra en komplett städning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Har städat min drygt 2 år gamla laptop med Windows 7 Ultimate, med den senaste Slim- CCleaner. Efter 10 minuters surf städade jag igen, lite skräpfiler togs bort. Men inget nytt vid registerstädningen, där jag innan reparerade som det heter 43 fel. Och allt verkar funka på datorn, ljud mm och mina program jag använder mest funkar dom också. Så än så länge, litar jag på CCleaner.

 

Slim är versionen längs ner på denna sida, utan verktygsrad, på ren svenska.

 

http://www.piriform.com/ccleaner/builds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga registerproblem som ska fixas utan det är ett fel i CCleaner som pekar ut de raderna. Det du kan göra är i så fall att försöka få tag i på någon på Piriform, som skriver CCleaner, och påpeka vad som händer så att de kan ändra CCleaner.

http://www.piriform.com/support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...