Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att ta bort program


Hanna74

Rekommendera Poster

Hej!

(hoppas jag lagt tråden på rätt ställe :) )

 

Jag håller på att rensa datorn från program jag inte använder. När jag skulle ta bort Blackberry Desktop Software, i lägg till/ta bort program, fick jag felmeddelande att det inte går att hitta en fil, och därför kan inte programmet tas bort.

 

Problemet är att nu försöker programmet installera sig hela tiden, så fort jag trycker på något på datorn. När jag trycker ok, blir det hela tiden felmeddelande att programmet inte kan installeras, och när jag trycker ok där, börjar det om igen...

 

Någon som har en lösning? Tack på förhand!

 

Mvh Hanna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

öppna aktivitetshanteraren, kontrollera om programmet är igång, eller ngn process som tillhör det.

Välj att avsluta, före avinstallation.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Vad har du för Operativsystem samt 32 eller 64 bitars?

 

Här finns kanske en del tips:

 

Denna länk inbegriper att du använder regedit för att ta bort registernycklar, men den gäller nog endast Windows XP tror jag.

How to Perform a Clean Uninstall/Reinstall of BlackBerry Desktop Software

Det kan vara bra att du först skapar en systemåterställningspunkt ifall nåt går galet, så kan du återställa datorn till samma status som innan.

 

samt:

How to uninstall Blackberry Desktop Software manually?

 

Och inte minst denna:

What are the common problems of uninstall Blackberry Desktop Software?

 

När du skall installera så måste du enligt Blackberry högerklicka och välja "kör som Administratör" på setup-filen om du har Vista / Windows 7.

Det står även: Turn off any antivirus automatic file protection features before installing the BlackBerry Desktop Software.

http://www.blackberr...200%20186822713

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips, men i de flesta av dem står det bara att man ska gå in på Lägg till/ta bort program på Kontrollpanelen, och det är det som inte funkar...

 

Jag testade att installera Perfect Uninstaller också, men det blir samma felmeddelande där.

 

Jag kan ha råkat ta bort en mapp som det stod Blackberry på, innan jag avinstallerade programmet. Kan det vara det som är problemet?

 

Jag har redan tömt papperskorgen, men då är det väl bara att återställa datorn och börja om va? Jag som hade rensat bort så mycket... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Vad händer om du installerar om programmet igen, på samma plats där det förut låg.

Sedan kör du avinstallationen enligt någon av länkarna, då kanske det fungerar.

 

Btw, du har nog helt säkert Windows XP 32-bitars.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att ladda ner programmet igen, det såg ut att gå bra först, men sen kom samma felmeddelande även där:

 

Error 1316. A network error occurred while attempting to read from file C:\WINDOWS\Installer\Blackberry Desktop Software.msi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkade det att avinstallera!

 

Trots felmeddelandet hade programmet installerats på nytt, och det gick att ta bort.

 

Nu har jag i och för sig kvar programmet i Lägg till/ta bort program, trots att det inte är installerat och trots omstart, men det är ju ett litet problem. Jag får testa någon av de andra guiderna för att få bort alla filer fullständigt.

 

Tack för din hjälp!

Mvh Hanna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja alltså hur har du avinstallerat?

Följde du guiden?

Man skall aldrig ta bort mappen med filerna själv, utan det sköter avinstallationen om, som görs via "Lägg till eller ta bort program" under kontrollpanelen.

 

Däremot så kan det bli rester av program kvar efter avinstallation och då kan man manuellt få ta bort dessa - ibland förenat med lite krångel faktiskt.

 

Men kul att du verkar vara på rätt väg åtminstone.B)

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först gjorde jag nog fel, för jag visste inte ens att jag hade det programmet. jag såg bara en mapp som hette Blackberry, och trodde det var nåt jag lagt dit själv... Men nu har jag avinstallerat på rätt sätt, jag vet dock inte varför det står kvar i programlistan. När jag trycker på Ändra/Ta bort, står det att jag bara kan använda den funktionen för program som är installerade.

 

PS, jag vill ge dig poäng för att du hjälpte mig, men jag fattar inte vart jag ska göra det?? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ger poäng genom att klicka på plus-tecknet i nedre högra hörnet av ett inlägg. Dock om du surfar i en mobil syns det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ger poäng genom att klicka på plus-tecknet i nedre högra hörnet av ett inlägg. Dock om du surfar i en mobil syns det inte.

 

 

Tack Cecilia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Tack för poängen.:rolleyes:

 

Hur funkar det nu, har du fortfarande kvar rester i "Lägg till ta bort program" listan där?

Är detta borta men du fortfarande har kvar genvägar etc. som inte längre fungerar (pga. avinstallation) i Start > Program så kan du ju bara högerklicka och ta bort.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...