Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Facebook & Twitter ikoner?


ramo_and

Rekommendera Poster

Hej!

 

Skall lägga in facebook o twitter ikoner på min sida och undrar hur det funkar med att ta sånna från nätet?

 

Hittade dessa som skulle passa perfekt:

 

http://www.komodomedia.com/blog/2009/06/sign-in-with-twitter-facebook-and-openid/

 

Men då måste man ha en länk till komodomedia som jag fattar det. Om man tittar på t ex. bygghemma.se så har dom exakt samma ikoner fast utan någon länk. Har dom gjort dom själva då? Spelar de någon roll om jag gör en egen ikon i Photoshop som ser likadan ut? Om jag gör det, får jag använda den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Leta vidare på den länk jag postade, det finns massa att läsa om hur man gör.

 

Twitter har jag dock ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikonerna får inte kopieras utan tillstånd. Inga plagiat är tillåtna. Antingen laddar du dem från Komodomedia och gör länken eller så skaffar du lov att använda ikonerna av Facebook och Twitter. Kolla i Facebooks och Twitters användarvillkor, det kan vara att där ges tillstånd till att använda ikonerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Eftersom FB har instruktioner om hur man ska göra, får man förutsätta att man även får göra det ... eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag förstår så är ju det som publicerats på komodomedia.com mycket mer än bara ikonerna, dvs. kod för att skapa inloggningsfunktionalitet som drar nytta av befintliga konton hos Facebook, Twitter resp. OpenID...

 

Hur som helst, om du bara skall ha ikonerna så kör på de som finns i det Social Media Bookmark Icon Pack du hittat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...