Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ny soundbar - ljudet försvinner ibland

Martyyyyy

Recommended Posts

Hej!

Köpte en ny soundbar till min TV, har kopplat den enkelt med en optiskt kabel, men har ett problem där ljudet försvinner runt var 5 min ibland och då i circa 2-3 sekunder? vad kan det bero på?? riktigt irriterande är det iaf :)

Sen är baslådan knäpp som står och knäpper vid låg volym så den ska in på service!

har du möjlighet att koppla in exempelvis din dator, en DVD/Bluray eller liknande på samma sätt till ljudlimpan?

Omöjligt att veta om det är TVn som orsakar det eller förstärkaren i ljudlimpan.

Vad för modell på TV och ljudlimpa?

Kanske hela ljulimpan, med baslådan, ska in på service?

jadu, jag vet inte...

Eller menar du att när du kopplar PS3 eller dator till TVn får du inget ljud ur ljudlimpan men när TVn tar emot TV-program då har du ljud?

Ja då får du antingen se om du kan ställa in TVn så den sänder vidare mottaget ljud. Eller koppla in datorn/PS3 direkt till ljudlimpan.

Martyyyyy

Nej, ljudet försvinner vid vanligt tv tittande också, men dock inte lika ofta som när man kopplar in datorn i tvn oh ser på film eller vid ps3 spelande. Men att baslådan knäpper ett basljud hela tiden är mer irriterande!

jag skulle nog säga - reklamera och köp ett annat system. Eller ge dem chansen, kanske, att skicka ett nytt likadant.

Det låter som om ditt system är defekt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...