Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 2002


JanneSvärdhagen

Rekommendera Poster

JanneSvärdhagen

Har just installerat Outlook 2002 från OfficeXP-paketet. När jag skall starta upp programmet så komer en ruta upp som vill flytta inställningarna från det äldre Outlook programmet till 2002. Dock så händer inget. Fyra steg skall ju genomföras vid första körningen men den stannar på den första, dvs. Flytta inställningar (eller ngt liknande står det). Jag kan dock starta programmet i felsäkert läge. Vad göra. Microsoft support kan ju ingenting, inte i denna fråga i vart fall.

 

Tack på förhand

 

Janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Janne,

 

Har du installerat hela paketet eller endast OLXP?

Vad får du för felmeddelande?

Frys programmet och du tvingas starta om windows?

Från vilket äldre program försöker OLXP hämta data från?

 

Mvh

Dennis

 

 

http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JanneSvärdhagen

Tack för svar. Jag har installerat paketet och jag får inget felmeddelande utan den står bara still och inget händer alltså. Det borde inte ta så lång tid att läsa in inställningarna tycker man. Programmet fryser alltså och jag får gå in och tvinga programmet att stänga via ctrl-alt-delete och avsluta Outlook-processen. Jag antar att programmet försöker att finna filer från Outlook 2000 som jag hade innan. Kanske finner programmet inga filer? Jag är rådlös!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Janne,

 

Jag blir alltid positivt överraskad när såväl hård- som mjukvara uppför sig som förväntat.

 

Ett ganska vanligt förekommande lösning är att avregistrera och registrera OL igen i operativsystem, dvs uppdatera OL-inställningarna i registret.

Aktivera kör-kommandot ("Kör"/"Run") under Start-Knappen i Windows

 

Först körs kommandot:

"C:\program Files\Microsoft Office\office\outlook.exe" /unregserver

 

Därefter körs kommandot:

 

"C:\program Files\Microsoft Office\office\outlook.exe" /regserver

 

Hm, blir det bättre av det?

 

Mvh

Dennis

http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen låg i programmet ICQ som kan kopplas till Outlook. Det finns en dll-fil som heter: ICQExprs.dll som ställde till det. Nu funkar det alltså och kanske skall man undvika ICQ-kopplingen till Outlook XP?

Janne Svärdhagen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...