Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra ljudet starkare/kraftfullare från tv som är kopplad till dator


tuzlak

Rekommendera Poster

Hej,

 

funderar på att köpa en dator som skall användas/kopplas till tv med HDMI...jag antar att ljudet överförs via HDMI också men då blir det ljudet från TV-ns högtalare vilket är riktigt svagt. Frågan är hur gör jag det ljudet starkare? Kraftigare! Finns det ngn förstärkare eller extra högtalare som jag kan koppla till tv på ngt sätt för att få ett bättre kraftfullare ljud... eller vad är det jag behöver? Är det kanske ngt till datorn. Det skall iaf inte vara några stora hemmabio-paket eller liknande utan ngt litet praktisk lösning i form av ...liten extra högtalare/förstärkare som jag kan göma lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du höjt volymen på datorn? Datorns volymkontroll torde även reglera nivån över HDMI.

 

post-8996-0-60758300-1303764927_thumb.png

 

Likaså har du höjt volymen i programmet som spelar upp?

 

ed: Morgonen efter ser jag att du funderar..

Men som Fly säger, om du har en hemmabio är det ju bara att koppla ljudet via denna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja jag har bara kopplat ett par vanliga stereohögtalare modell medium stora (från en kasserad hemma stereo) till Tevens högtalarutgångar och slipper således det trista ljudet från Tevens inbyggda högtalare.

 

Använder du Tevens ljudutgång (line out) antar jag att du behöver en förstärkare, varför inte din hemma stereo - om du har en sådan?

 

Eller här kanske finns det du behöver i högtalarväg Fynda.se http://www.fynda.se/

samt ja nu tappade jag bort länken, men det var till en extern högtalare med förstärkare.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har höjt volymen på både datorn, program och tv....har ingen hemmabio...skall testa med tv högtalarutgång som Fly säger...tack för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...