Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox + Windows Vista


Aja

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har två datorer, en med Windows 7 och en med Windows Vista. Jag har Firefox 4 installerad i båda med såvitt jag kan bedöma samma inställningar.

 

När jag beskådar flera av de hemsidor jag har byggt med ett sidhuvudfoto (t.ex. http://www.varkstaden.se), så ser det utmärkt ut i datorn med Windows 7 + Firefox 4, men i Vistadatorn blir sidhuvudbilden för stor och hamnar delvis utanför webbplatsen.

 

Vad kan detta tänkas bero på?

 

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon skärmbild som visar hur det ser när bilden blir för stor?

 

Det ser ut som på bifogad pdf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hasse Wallanger

Hmm, hittar ingen bifogad PDF-fil :unsure:.

 

Kan det vara så enkelt att du ställt in så att bara texten men inte bilder zoomats ut på Vista-datorn? Tryck på Alt-knappen så att menyfältet visas högst upp, klicka på Visa-menyn och välj Zoom. Om "Zooma endast texten" är förbockad, bocka ur den och kolla om det blir någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, hittar ingen bifogad PDF-fil :unsure:.

 

Kan det vara så enkelt att du ställt in så att bara texten men inte bilder zoomats ut på Vista-datorn? Tryck på Alt-knappen så att menyfältet visas högst upp, klicka på Visa-menyn och välj Zoom. Om "Zooma endast texten" är förbockad, bocka ur den och kolla om det blir någon skillnad.

 

Hej!

 

Vart pdf-filen tog vägen vet jag inte. Men det var ett bra råd du kom med. När jag kryssade för zooma endast texten och därefter zommade in sidan så ser den riktigt bra ut efter tre zoomingar. Och nu ser övriga sidor också bra ut. Men jag fattar fortfarande inte hur det kunnat bli så. Defaultvärden vid installation av Firefox 4 i de två datorerna verkar vara olika. Mig veterligen har jag inte ändrat detta. Ack ja, man fattar inte alltid vad som händer i datorerna. Huvudsaken är att det nu verkar funka.

 

Stort Tack för hjälpen och Glad påsk!

Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...