Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Leverans av sms


fredrik013

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Iphone 3gs. I mina nokiatelefoner jag har haft tidigare kan man slå på "leveransrapport smsm och mms, har Iphone nån liknande funktion? Har kollat runt i manual och telefon, och hittar inget, men jag kan ha missat nåt.

 

Glad påsk allihopa!

 

Hälsningar Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det går inte. Apple har inte byggt in något stöd för det och de vägrar låta andra släppa appar som fixar det. Du har två alternativ. Antingen struntar du i Apple och kringgår deras spärr mot att installera andra program än de som Apple godkänt, så kallad jailbreak, för det finns appar som aktiverar leveransrapporter (men Apple tillåter dem inte på App Store). Eller så får du hålla till godo med din operatörs kvittensfunktion som funkar så att du lägger till några tecken i början av varje SMS du skriver och då kommer operatören att skicka ett nytt SMS till dig för att berätta att ditt SMS har levererats.

 

Följande saker lägger du till först i SMS:et beroende på operatör:

 

Telia *KV#

Comviq KV#

Telenor ##

3 *kv#

Tele2 kv#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder SMS leveransrapporter, finns på iTunes store. Jag har telia, vet ej hur det funkar med andra operatörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Appen "SMS Leveransrapporter" gör bara så att den lägger till texten i början på SMS:et enligt mitt förra inlägg, så man får inga leveransrapporter som på Nokia-telefoner, utan det blir operatören som skickar ett nytt SMS till dig där det står att meddelandet har levererats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...