Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows startar men sedan går det inte att göra något


guda76

Rekommendera Poster

Hej,

 

ska försöka hjälpa mina svärföräldrar med ett pc problem. Om jag minns rätt så är det windows 2000 på deras pc men är inte helt säker, jag finns utanför Göteborg och de i Norrland så jag är hänvisad till telefon.

 

Problemet som uppstått är att datorn startar men ingenting händer när de försöker klicka på olika ikoner eller startmenyn.

 

Detta uppstod efter att de kopplat in sin GPS via usbn.

 

tacksam för alla tips som kan vara till hjälp.

 

mvh Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Hej,

 

ska försöka hjälpa mina svärföräldrar med ett pc problem. Om jag minns rätt så är det windows 2000 på deras pc men är inte helt säker, jag finns utanför Göteborg och de i Norrland så jag är hänvisad till telefon.

 

Problemet som uppstått är att datorn startar men ingenting händer när de försöker klicka på olika ikoner eller startmenyn.

 

Detta uppstod efter att de kopplat in sin GPS via usbn.

 

tacksam för alla tips som kan vara till hjälp.

 

mvh Daniel

 

Låter mest troligt då att det är programvaran till GPS:en som strular till det. Leta efter en nyare version om du inte redan har det. Installera och försök om inte det blir bättre då.

 

Vad är det för GPS?

...fler har kanske haft liknande problem och kan lättare hjälpa dig om du skriver mera info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad är det för GPS?

...fler har kanske haft liknande problem och kan lättare hjälpa dig om du skriver mera info.

 

GPSen är en Navigon 8410.

 

Problemet har minskat, nu kan de använda datorn det ända som är problem nu är att musknappen inte vill fungera, men dom kan använda datorn ändå. och det funkar förmodligen bra tills jag träffar dem nästa gång och kan se vad som är problemet på nära håll.

 

Tack för hjälpen i alla fall.

 

mvh Daniel

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...