Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa lösenord Windows 7


gastong

Rekommendera Poster

Jag har sökt igenom hela forumet och inte hittat vad jag söker.

Ska sälja min Samsung mini PC med Windows 7 och har raderat allting från den, och så tog jag bort mitt administratörkonto och startade om datorn. Nu kommer jag bara till inloggningsdelen, där jag ska ange användare och lösenord. Jag har försökt med mitt gamla användarnamn och olika lösenord men ingenting fungerar. Jag har ingen återställningsdisk för lösenord.

Jag kommer alltså inte längre in på datorn överhuvudtaget.

 

Helst av allt vill jag bara återställa Windows helt. Datorn har ingen dvd-läsare, så jag kan inte använda en Windowsskiva. Vad ska jag göra?

Tacksam för snabb hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eforum.

 

I min lilla Samsung, så har jag en dold partition, som jag kommer åt via F4, när jag startar datorn, då kan jag enkelt via en speciell meny, återställa datorn till leveransskick.

Jag är alltså inte inne i själva windows.

Min har inte heller någon dvd-läsare.

 

Och denna dolda partition syns normalt inte hur som helst heller, så det är svårt att bara ta bort den.

 

Så testa att tryck upprepande gånger på F4, precis efter att du startar datorn, så bör det fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eforum.

 

I min lilla Samsung, så har jag en dold partition, som jag kommer åt via F4, när jag startar datorn, då kan jag enkelt via en speciell meny, återställa datorn till leveransskick.

Jag är alltså inte inne i själva windows.

Min har inte heller någon dvd-läsare.

 

Och denna dolda partition syns normalt inte hur som helst heller, så det är svårt att bara ta bort den.

 

Så testa att tryck upprepande gånger på F4, precis efter att du startar datorn, så bör det fungera.

 

Tackar! Är det "Fullständig återställning" jag ska välja? Finns den samt "Dataåterställning" och "grundåterställning" att välja på.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Fullständig återställning du ska göra, då får du den till leveransnivå, som den var när du köpte den, sedan får du eller den tänka köparen naturligtvis uppdatera visa saker några gånger, men den kommer att fungera igen.

Ett tips sedan är att man inte tar bort konto eller så, så slipper detta fel uppstå igen.

 

Eventuellt så måste du slutföra installationen, men det är lite olika, ibland måste man göra det, ibland så slipper man.

På min Samsung, så slipper jag detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
vetgirig2011

En angränsande fråga. Den gäller lösenordet för att komma in i Windows 7.

 

Hur säkert är lösenordsskyddet¨i Windows7? Kan man vara säker på att det inte finns något sätt för en utomstående att lura progarmmet och öppna datorn? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En angränsande fråga. Den gäller lösenordet för att komma in i Windows 7.

 

Hur säkert är lösenordsskyddet¨i Windows7? Kan man vara säker på att det inte finns något sätt för en utomstående att lura progarmmet och öppna datorn? Någon som vet?

 

Vill man och har lite kunskaper, så är det inte så svårt tyvärr att komma förbi, hur, tar jag inte upp här av naturliga orsaker.

Så helt säker kan man alltså aldrig vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man och har lite kunskaper, så är det inte så svårt tyvärr att komma förbi, hur, tar jag inte upp här av naturliga orsaker.

Så helt säker kan man alltså aldrig vara.

Vadå? Det finns väl en massa trådar i Eforum där vi hjälper dem som har glömt sitt lösenord att komma in i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...