Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen spel dator, bara vanlig snabb surf/streaming


tuzlak

Rekommendera Poster

Vad är skilnad mellan

Intel Pentium Dual Core ....och Intel Core i3...

 

Många här söker efter tips på en bra spel dator...jag behöver en dator för att stå vid och vara kopplad till TV och användas till att titta på filmer/serier/fotboll på TV via internet (inte brända grejer utan direkt på nätet), streaming alltså surfa kan man säga. SNABB SURF dator. INget spel alls. Det skall inte vara några fördröjningar när jag tittar på streaming...(eller det kanske beror på internet uppkopplingen). Den skall ha HDMI kosta max 5000 tänkte jag. Gärna kamera och mikrofon inbyggd då jag använder Skype mycket. Har kolat på Acer och HP. Vet ej vilken är bättre märke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är skilnad mellan

Intel Pentium Dual Core ....och Intel Core i3...

 

Många här söker efter tips på en bra spel dator...jag behöver en dator för att stå vid och vara kopplad till TV och användas till att titta på filmer/serier/fotboll på TV via internet (inte brända grejer utan direkt på nätet), streaming alltså surfa kan man säga. SNABB SURF dator. INget spel alls. Det skall inte vara några fördröjningar när jag tittar på streaming...(eller det kanske beror på internet uppkopplingen). Den skall ha HDMI kosta max 5000 tänkte jag. Gärna kamera och mikrofon inbyggd då jag använder Skype mycket. Har kolat på Acer och HP. Vet ej vilken är bättre märke?

Hej tuzlak!

 

Om du ska ha en bra surfdator så kan man behöva ganska bra grejer ändå.

Jo, och en Pentium Dual-Core är riktigt svag om man jämför men en i3.

i3:orna använder nyare teknik och är ganska så starka.

Men kom ihåg, om du har en bra t.ex. grafikkort, så måste ju också processorn och RAM följa med i svängarna.

 

Happas att det var hjälpfullt, Erik V.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack Eric, all hjälp och tips uppskattas...skall titta på en dator som har processor i5...vad det nu än betyder :)...det borde räcka för mina behöv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...