Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Inbyggda musplattan stänger inte av sig när jag kopplar in en annan.

X-cross

Recommended Posts

Hej!

För ett tag sedan uppgraderade jag till Windows 7 på min laptop. Tyvärr har jag fått ett problem, min musplatta stänger inte längre av sig när jag kopplar in en USB mus vilket den gjorde innan uppdateringen. Detta är extremt irriterande eftersom jag ibland råkar nudda vid min inbyggda musplatta. Lite hjälp vore awesome :).

-----------

Hittade en lösning. Gäller nog bara om man har "Synaptics Synaptics TouchPad"

Allt jag behövde göra var att ladda ner dessa drivrutiner som jag hade glömt att installera.

http://support.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=us&l=en&s=gen&releaseid=R248558&SystemID=ALW_LP_M17X&servicetag=&os=W764&osl=en&deviceid=16223&devlib=0&typecnt=0&vercnt=2&catid=-1&impid=-1&formatcnt=0&libid=17&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&source=-1&fileid=363134

Guest Olle Munter

Via en F-tangent på min Toshiba, kan jag aktivera och inaktivera pekplattan. Du kanske har något liknande, kolla manualen och detta har inget med din uppdatering att göra. Jag hade tidigare Vista Buisness och kör nu Windows 7 Ultimate, på denna dator och där blev det ingen ändring, eftersom du troligen också, sätter på och stänger pekplattan mekaniskt.

Tack för hjälpen men hittade just lösningen. Hade tyvärr inte installerat alla drivrutiner så det var därför :).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...