Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel på DirectX?


mannipanni

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu är det dags igen att vända mig till era kloka huvuden. Någonting konstigt sker i min dator. Har Windows Vista Home Edition.

 

Varje gång ja vill öppna utforskaren, står det(svarar inte)några sekunder och så kommer i gång men är väldigt seg. Allting tar så enormt mycket tid och det låter som någon hugger ved i apparaten. Jag har laddat ner Mozilla Firefox 4 och den segar också, börjar och slutar med sidöppningen.

 

Sen började ena dagen vid öppnandet Microsoft spelen tex. Kungen komma upp dialogruta "Oåterkalleligt fel" Det gick inte att skapa DirectX-enheten. Nästa dagen går bra både öppna och spela.

 

Så vill jag fråga, vad ska man göra med alla setup programmen när man installerat dem?

 

Jätte tacksam för svar och goda råd. Måste säga att jag har alltid kunnat lösa mina problem med hjälp av er, vem det nu är där och svarar.

 

Bockar och bugar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
Allting tar så enormt mycket tid och det låter som någon hugger ved i apparaten

Kan du härleda oljudet till tex om det är hårddisken som börjat låta illa och håller på att ge upp?

 

Om det är så så bör du omgående spara undan/ta backup dina viktiga filer, foton, dokument, internet bokmärken, e-post inställningar och e-post meddelanden etc. på ett externt media tex. USB-minne eller USB-hårddisk eller bränna ut på DVD-skiva så dessa inte går förlorade.

 

Har detta oljud nyligen uppkommit?

Vad har du för dator och modellbeteckning samt hur gammal är datorn?

 

Så vill jag fråga, vad ska man göra med alla setup programmen när man installerat dem?

När du har ett program som skall installeras genom att dubbelklicka på Setup.Exe och programmet sedan installerats korrekt, behöver du inte göra någonting mer med denna Setup.exe

 

Är det ett program som du laddat hem och som består av en setup fil, så kan du sedan du installerat ta bort den filen eftersom den inte behövs längre.

 

Möjligen om du vill ha den kvar för att i framtiden kunna vilja installera om programmet.

 

Ibland så kan installationsprogrammet bestå av ett flertal filer i samma mapp och jag är inte riktigt säker på vad du menar.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...