Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dns server hittas ej.vad är fel?


mariemarran

Rekommendera Poster

mariemarran

Jag har kontaktat leverantören och dom har inget fel. Fick fel för nån vecka sedan också och fick då tipset att köra ccleaner och då funkade det igen men nu gör det ingen skillnad.

 

Är det nätvetkskortet som pajjat? På den felsökning på kortet säger datorn trådlöst kort återställt och fel avhjälpt men det funkar ändå inte. Fick tips att pinga ngr siffror vilket jag antar betyder att jag ska skriva in dom i webläsaren?det funkade i alla fall inte. Inte om jag kopplar förbi routern heller.

 

Det har klatrat till och från med att nätet/nätverket stängt ner när datorn gått ner i viloläge och ibland nör nån granne startat upp sitt d -link har vårat kopplat ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Telia och ställer frågan om dom har nått fel på internet så är svaret att det har dom inte.

Även om Telias DNS-server är nere.

 

Enligt Telias logik är nämligen "DNS-server som är nere" inget fel på internet !

 

För att få reda på om Telia har DNS-problem måste man ställa frågan: "Är Telias DNS-server för mitt område nere?"

 

Fick tips att pinga ngr siffror vilket jag antar betyder att jag ska skriva in dom i webläsaren?det funkade i alla fall inte.

Pinga ska du göra i ett kommandofönster. Kanske kan du få fram ett kommandoförnster om du skriver cmd i Run/Start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mariemarran

Aha så det är pinga. Jag har inte telia utan en leverantör som heter kramnet. Men jag har telia på telefonen men kan inte koppla upp mig via nätverket här hemma. Det borde jag väl kunna även om kortet i datorn är trasigt? Jag sa till leverantören att jag får upp att dns server svarar ej och fick till svar att dom inte kan se nåt problem mot vårt modem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...