Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn Hänger sig!


Rodgeman

Rekommendera Poster

Hej! Från den ena dagen till den andra.. Så startas datorn och den blådumpar precis vid uppstart då Windows loggan framträder och det står Windows atartas (Tror jag :) ) När man sedan starar datorn så får man valet STartreparation eller starta windows vanligt.. men Vid vanligt så hänger den sig vid Windows uppstart igen och vid startreparationen så läser den in windows filer och ska starta upp med den där det åker gröna staplar.. men hänger sig där sedan.. Och det gör den vid hur många försök som helst.. Jag kan inte kommi in i Felsäkert läge.. F8 länkar till något annat.. om jag vill bota från cd/Floppy eller HD..

 

Nån som har en susning om vad man kan göra?

 

Mvh Rodge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en ny bärbar så gissar jag på hårddiskfel. Är det en gammal stationär hårddiskfel.

Finns testprogram att ladda ner. Från hårddisktillverkaren.

Andra möjligheter är minnesfel,

http://www.memtest.org

Hittar memtest fel så blir fel (krasch) i Windows förr eller senare.

Inga fel i memtest, kan fortfarande bli minnesproblem med Windows, Windows startade inte för mig, tyvärr. Och det var inga fel på minnena. Med annat moderkort, samma minnen inga problem.

 

moderkortsfel t.ex dåliga kondensatorer.

http://techworld.idg.se/2.2524/1.123739

För att kunna välja bootskiva (CD/DVD/FloppY/Hårddisk prova tryck F11 när den startar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Janne!

 

Vad jag var ute efter var Hur jag ska få fram felsäkert läge.. Brukar ju vara F8.. men det funkar inte här!!

 

/Rodge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller F8 och felsäkert läge låter det som att du i den första F8-menyn väljer hårddisken och sedan börjar trycka på F8 igen för att komma till Windows-menyn med felsäkert läge mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia.. Ska testa det nästa gång.. Fick igång den nu.. genom att Ta ur minnena.. och började med att växla dom.. och bara köra med en loppa.. och den startade.. :) Sedan satta jag i den andra.. men då åter kom felet.. då flyttade jag det sista till en annan plats och då går den med 2 minnen.: :)

 

Hoppas det håller i sig!

 

Tack för hjälpen alla!

 

/Rodge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...