Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel layout på mitt Microsoft tangentbord


Gamercomputer_MaN

Rekommendera Poster

Gamercomputer_MaN

Hej , jag har nu dragits runt med mitt problem ett tag och tänker nu äntligen försöka lösa det thumbsup.gif

 

Det är så att jag har ett:

Microsoft Digital Media keyboard 1.0A

 

och när jag tycker när jag skriver så hoppar markören tillbaka till början av texten ( som om jag skulle tycka på Home ) jag antar att detta har något med layouten eller Extraprogrammet.

 

Jag har också problem med SHIFT när jag spelar musik/film på datorn i ex Vlc, Spotify så pusas musiken. Har dessvärre ingen annan knapp att göra detta med på tangentbordet sad.gif så det är ju inte så troligt att det är layout fel...

 

Här är en bild på tangenbordet: http://farm6.static.flickr.com/5308/5597070550_4a2ffd56b5.jpg

 

Jag har den svenska versionen av Tangentbordet och har installerat det senaste versionen av Extraprogrammet.

 

Tack på förhand biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ett nytt problem, allt har fungerat:

Mitt vanliga förslag när tangentbord/mus krånglar är att byta till ett annat (har själv varit med om att en skada på mussladden gjorde att tangentbordet krånglade, inte mycket logik i det? eller?)

men du har tydligen ett MS "special" med särskild drivrutin.

 

Ja mitt vanliga förslag är alltså att du byter ut mus och tangentbord för att eliminera hårdvarufel.

Det kan också var idé prova annan USB-port (det är väl USB?)

 

Hjälper inte detta mjukvarufel, vilket kan bero på hårddiskskada. I så fall kan det hjälpa en tid att installera om allt. (jag hade hårddiskfel efter 1 år, efter ominstallation klarade det sig 6 månader, sedan ny ominstallation och det klarade sig 3 månader och då fanns en ny hårddisk hemma)

 

Om det aldrig har fungerat:

Kolla om du har senaste drivare, extraprogram? Har du inte haft tangentbordet i 1 år har du garanti. Lämna in.

 

Ja du har väl inte vält kaffekoppen eller nått annat i tangentbordet???

För då är problem normalt, bara köpa nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamercomputer_MaN

Om det är ett nytt problem, allt har fungerat:

Mitt vanliga förslag när tangentbord/mus krånglar är att byta till ett annat (har själv varit med om att en skada på mussladden gjorde att tangentbordet krånglade, inte mycket logik i det? eller?)

men du har tydligen ett MS "special" med särskild drivrutin.

 

Ja mitt vanliga förslag är alltså att du byter ut mus och tangentbord för att eliminera hårdvarufel.

Det kan också var idé prova annan USB-port (det är väl USB?)

 

Hjälper inte detta mjukvarufel, vilket kan bero på hårddiskskada. I så fall kan det hjälpa en tid att installera om allt. (jag hade hårddiskfel efter 1 år, efter ominstallation klarade det sig 6 månader, sedan ny ominstallation och det klarade sig 3 månader och då fanns en ny hårddisk hemma)

 

Om det aldrig har fungerat:

Kolla om du har senaste drivare, extraprogram? Har du inte haft tangentbordet i 1 år har du garanti. Lämna in.

 

Ja du har väl inte vält kaffekoppen eller nått annat i tangentbordet???

För då är problem normalt, bara köpa nytt.

 

 

Det har funkat förut. Det är fel på min hårdisk det vet jag. Har heller ej split på det...

Ska testa att använda en ps/2 adapter och se om det funkar bättre :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...