Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop, gömd power?


Enacleb

Rekommendera Poster

Tjena!

Sitter ibland på en laptop istället för min stationära dator, och jag tycker alltid att det känns som att jag inte får ut full prestanda av den. T.ex. så vet jag att datorn hårdvarumässigt inte borde ha problem med t.ex. spelet Minecraft, men det "laggar" i alla fall. Jag tror inte att det har något med hårddisken att göra för att jag håller den ren och defragmenterad hela tiden. Det är klart, den kanske bara är dålig.

 

Min teori är att prestandan man får ut är begränsad, på samma sätt som när man kör på batteriet och inte med laddare så begränsas prestandan för att öka batteritiden. Men jag kör alltid inkopplat så jag har tagit ut batteriet, så det är ju inget problem.

 

Kan jag fixa det här på något sätt?

 

PS: Jag har en USB-kylplatta under datorn, vet inte om den snor för mycket ström eller nåt.

 

Här är all info ni kan tänkas behövas: http://dl.dropbox.co...6677/DxDiag.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamercomputer_MaN

Tjena!

Sitter ibland på en laptop istället för min stationära dator, och jag tycker alltid att det känns som att jag inte får ut full prestanda av den. T.ex. så vet jag att datorn hårdvarumässigt inte borde ha problem med t.ex. spelet Minecraft, men det "laggar" i alla fall. Jag tror inte att det har något med hårddisken att göra för att jag håller den ren och defragmenterad hela tiden. Det är klart, den kanske bara är dålig.

 

Min teori är att prestandan man får ut är begränsad, på samma sätt som när man kör på batteriet och inte med laddare så begränsas prestandan för att öka batteritiden. Men jag kör alltid inkopplat så jag har tagit ut batteriet, så det är ju inget problem.

 

Kan jag fixa det här på något sätt?

 

PS: Jag har en USB-kylplatta under datorn, vet inte om den snor för mycket ström eller nåt.

 

Här är all info ni kan tänkas behövas: http://dl.dropbox.co...6677/DxDiag.txt

 

Hej, man kan ändra ström inställningar för Windows i kontrollpanelen gå bara hit:

 

 

Start > Kontrollpanelen > System och Säkerhet > Energialternativ.

 

Här kan du välja förbestämda Energi Scheman. Om du tycker på ändra schemainställningar till höger om dom förvalda så kan du ändra som du vill ha det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-39665200-1303032082_thumb.jpg

 

Man kan ju med CPU-Z eller med PCWizard2010 följa om processorn vid belastning går med full hastighet.PCWizard måste minimeras för att visa rutan enligt bild.

Har varit med om att CPU n ej varvat upp.I det fallet hjälpte det att pilla med fläkten.(Bärbar Dell latitud)

 

Rengöring av luftintag

 

Resursövervakaren i aktivitetshanterare om process som belastar mycket.

Aktivitetshanteraren-------Prestanda------resursövervakaren-------Processer

 

ESQ vid start av dator kan ge alternativ att testa hårddisk och minne.Dessa diagnosverktyg brukar finnas på HP datorer.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...