Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny webbläsare ser lovande ut för framtiden


Thirteen

Rekommendera Poster

Internet Explorer 10 kommer inte att ha stöd för Vista....

 

Sanning, spekulation eller troll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stöd för äldre operativsystem förresten... Har Vista hunnit bli 5 år på marknaden än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista är nästan 4,5 år gammalt nu.

 

Slit och släng, typ.

 

Edit.

För det är väll få som känner det motiverat att köpa nytt operativsystem till en 3,5 år gammal dator, som exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slit och släng, typ.

 

Edit.

För det är väll få som känner det motiverat att köpa nytt operativsystem till en 3,5 år gammal dator, som exempel.

 

Nä, inte en chans att jag pungar ut för att få in Win7 på min dator. Visserligen känns Win7 som ett trevligt operativ men Vista fungerar bra för mig. Känns som om MS nog snarare borde kunna patcha Visa så det klarar det som nu det inte klarar som gör så att IE10 inte ska fungera på Vista. Men det vore väl inte direkt värt arbetet kan jag tro, de tjänar inget på det.

 

Vore intressant att få veta vad det är Vista inte klarar av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, inte en chans att jag pungar ut för att få in Win7 på min dator. Visserligen känns Win7 som ett trevligt operativ men Vista fungerar bra för mig. Känns som om MS nog snarare borde kunna patcha Visa så det klarar det som nu det inte klarar som gör så att IE10 inte ska fungera på Vista. Men det vore väl inte direkt värt arbetet kan jag tro, de tjänar inget på det.

 

Vore intressant att få veta vad det är Vista inte klarar av.

 

Ja, lite miljötänk borde ju finnas, kan man tycka.

 

Vi kan inte hålla på och slänga ut datorer som bara är några år gamla i den utsträckning som vi gör idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, lite miljötänk borde ju finnas, kan man tycka.

 

Vi kan inte hålla på och slänga ut datorer som bara är några år gamla i den utsträckning som vi gör idag.

 

Det har ju med hela den teknikutveckling att göra som finns idag inom data/it.

Samma utveckling som det är med mobiler, vissa tillverkare säger ju till och med att dom tillverkar sina produkter för att bara hålla i ett par år, sedan ska man uppgradera/byta ut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, lite miljötänk borde ju finnas, kan man tycka.

 

Vi kan inte hålla på och slänga ut datorer som bara är några år gamla i den utsträckning som vi gör idag.

Min och andras erfarenhet är dock att datorer som idag kör Vista presterar minst lika bra och i en hel del fall faktiskt bättre med Windows 7. Det finns med andra ord inte något självskrivet och allomfattande krav på att byta ut hårdvaran för att byta till 7:an.

 

 

Med tanke på hur mycket pengar många lägger på att köpa den senaste och värsta hårdvaran, eller spel för den delen, tycker jag att det är förvånade att samma personer inte kan tänka sig att betala en tusenlapp för den (billigaste varianten) senaste versionen av Windows. Men det är en annan diskussion.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det en teknikutveckling. Inte mig emot. Ser själv med spänning fram mot framtiden.

 

Pekar på vad det resulterar i när det gäller teknikskrot. Kanske i vissa fall i onödan om inte produkten är riktigt genomtänkt.

 

 

Ser fram mot att IE 10 släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...