Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Router problem


:::what:::

Rekommendera Poster

 

 

 

Q : What are Virtual Services and Port Mapping ?

A : The ALFA Internet Broadband Routers work by blocking ports. However, when you are contacting servers on the Internet that you want to communicate with, these ports become unblocked dynamically to allow incoming response traffic. If you are running a web server, ftp server, game server, or VPN server, you may wish to unblock these ports permanently so that incoming traffic can always reach a machine behind the Firewall of the AIP101, AIP104 or AIP107. This will ensure that users will be able to access your machines over the Internet. This is known as setting up Virtual Services or Port Mapping. It will route any incoming traffic to a specific port to one specific machine behind the Firewall of the AIP101, AIP104 or AIP107. The port number and local IP address for the local machine must be specified in the Virtual Server Table. Once this is configured, any incoming traffic on that specific port will be routed only to the specified machine.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min router i ca 4 månader och jag är hel nöjd med den. Enda lite negativa är att logg funktionen skulle varit bättre. Den borde ha kunnat spara loggen på datorn. Som den var förra helgen så räckte loggen bara 43 min (eller 77 Code red attacker), en gång när jag kollade loggen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått allt att funka, jag skev en IP adress på min dator.

Innan så skulle routern sköta om detta själv men på det sättet fick jag det inte att funka, kanske för att jag inte är så van vid dhcp eller vad det nu är :)

 

Men nu funkar allt perfekt och "shields UP!" tjänsten kan fortfarande inte sniffa minna portar haha.. Mycket nöjd med Alfa AIP-104 ett bra köp. Har fått printern att funka också. Ska testa med modemet också och se hur det går

 

:::what:::

 

[inlägget ändrat 2001-08-22 20:28:16 av :::what:::]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...