Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office tema/template policy

k043

Rekommendera Poster

Jag har kollat runt litegrann för att förstå mig på det här med office policy. Det är nämligen så att det ska distibuteras ut office theman och mallar för alla användare. Men texten jag läser är lite för kryptisk att förså så jag undrar ifall någon vänlig själ här kan på ett enkelt och förståligt vis förklara detta steg för steg.

Titta gärna på http://www.brighthub.com/computing/w...les/91052.aspx

Kollade även här: http://www.howto-outlook.com/howto/policies.htm

laddade in adm filen i group policy men jag kan inte hitta någon funktion som har att göra med templates. Jag har en shared folder med teman, och templates, trodde att i policyn att det gick att hämta in dessa men hittar ingen inställning. Kanske e jag helt fel ute?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte kollat på dina länkar (varav den ena "gick sönder" när du kopierade den från FB) men

det är skillnad på templates och templates.

Office policy templates är mallar för att applicera policies på klienternas Office-program.

Kolla på: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc178976(office.12).aspx

Det är vanliga mallar som kan väljas då användaren ska skriva brev tex en mall som är färdig med företagets logga etc... detta ska per automatik finas med på alla konton nya som gamla. Har då kollat runt med policy (GPO) där kan man ladda upp *.adm filer och komma åt en massa inställningar för tex word. Jag kan dock inte hitta någon iställning för just "templates" därimot hittade jag en document files tror jag den hette. Men jag kan inte sitta och gissa mig fram för då kan det gå illa.

Det finns många olika sätt att göra detta på och det enklaste är inte alltid det bästa. Min tanke var just GPO eftersom det verkade enkelt. Inloggnings script är inget för mig då jag inte hanterar detta. Vore sjysst om det fanns någon steg för steg guide med skärmdumpar tec som verkligen "visar hur man ska göra". Detta ska iaf göras för word, powerpoint 2007 och 2010. Kör windows server 2008R2.

Ska posta den korrekta länken imorgon (den som va trasig)

Länk till inlägg

Det är vanliga mallar som kan väljas då användaren ska skriva brev tex en mall som är färdig med företagets logga etc...

[...]

Ska posta den korrekta länken imorgon (den som va trasig)

Jo, jag förstod nog vilken typ av mallar det var som du ville distribuera och vilken artikel du länkade till.

Har själv inte löst detta önskemål själv men det finns en hel del skrivet om det. Huvudkällan till kunskap i området är nog Technet som jag länkade ovan men en snabb sökning visar att det finns många sidor som behandlar ämnet.

Men jag kan inte sitta och gissa mig fram för då kan det gå illa.
Du kan ju alltid skapa ett nytt OU där du lägger in en användare så att du kan testa.

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...