Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vit skärm


ELICHE

Rekommendera Poster

Hej ! :(

 

Några månader sedan har jag köpt en stationär och en bärbar HP-dator. Datorerna är kopplade till en D-link, och fungerar bra, så när som på en sak som kan göra en ”GALEN”.

 

Nämligen när jag startar datorerna ibland bara efter några sekunder/minuter blir skärmarna vita, och för att kunna fortsätta t.ex. surfa måste jag trycka på ”WINDOWS”-tangenten.

 

Det är likadant på båda datorerna. Och det är oavsett om man har båda på samtidigt eller bara den ena användes, och det upprepar sig under hela tiden.

 

Jag har kontaktat HP-support, och jag fick rådet att göra en ny ominstallation för att se om problemet kvarstår. Han lät väldigt osäker, varför jag har ingen lust att göra det på vinst och förlust eftersom det innebär många timmars arbete att återställa alla mina program som försvinner i och med en ominstallation.

 

Jag undrar om det är fler en jag som har/haft samma problem och i så fall vad är lösningen.

 

Tacksam för alla seriösa förslag för att få bort den ”VITA skärmen”

 

Med vänlig hälsning//Eliche :(

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Energisparfunktion?

Typiskt för Windows att om man inte rör tangenterna så "ska det sparas" energi.

 

Är det just Windowstangenten som löser problemet?

Kan du inte lika gärna trycka på Shift för samma effekt att du kommer in i Windows igen?

I så fall om shift funkar

 

Gå in i Windows och kolla energisparinställningarna. Och öka upp tiden innan datorn går in i energisparläge pga du inte rört tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...