Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kan inte installera ett program

emtyyy

Recommended Posts

Hej, det är så att jag avinstallerade ett program (steam) för det funkade inte som det skulle och sen när jag ska gå till deras hemsida och ladda ner det och installera det så händer det ingenting när jag trycker på kör. Funkar inte heller om jag sparar programet och sen trycker kör och ifall jag ska ta bort installations filen så står det att det används av windows installer. Någon som vet vad felet kan vara?

Hej,

öppna aktivitetshanteraren och se efter under fliken processer om det körs någon process som har med Steam att göra.

Mvh

Mats H

Hej,

öppna aktivitetshanteraren och se efter under fliken processer om det körs någon process som har med Steam att göra.

Mvh

Mats H

Nej det finns inget program som har med det att göra . det finns en som det finns flera av som heter "msiexec.exe" som jag inte vet vad det är.

Hej,

starta om datorn i FelSäkert läge med nätverk och prova igen.

Mvh

Mats H

Edit: "msiexec.exe" är Windows Installer tool, skall ej avbrytas.

Det funkar inte att installera i felsäkert läge. Kommer upp någon error ruta då precis som att det inte ska gå att installera nånting i felsäkert läge.

Kommer det något i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) samtidigt som installationen hänger si?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...