Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går det att kopiera en profil i windows 7?


Glenn H

Rekommendera Poster

Jag har gjort misstaget att inte ändra till ett personligt profilnamn när jag startade datorn första gången. Så min profil heter HP_Ägaren.

 

Problemet är att jag nu har ett program som inte funkar pga att profilen innehåller otillåtna tecken(åäö). Jag har skapat en ny profil med rätt tecken och då funkar det.

 

Men jag vill bara ha en profil, så frågan är om man på något sätt kan kopiera sin profil till en ny? Jag vill ju att den nya som fungerar ska ha allt som jag hade tidigare.

 

Mvh Glenn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att rent kopiera en profil i Windows 7, vet jag inte om det går, har aldrig testat detta, men annars så kan du ju köra med din nya profil, och när du ser att allt fungerar med den, tills du är nöjd, då kan du ta bort din första profil som blev lite fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det stämmer nog det du säger. Anledningen till att jag frågade var att jag läste i en äldre tråd om ett liknande problem. Men jag visste inte hur jag skulle tolka svaret.

 

Det jag önskar är ju att kunna flytta allt från ena kontot till det andra utan att behöva göra det bit för bit. För som det är nu så är det väldigt mycket att behöva flytta, och jag är rädd att jag missar något dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Jag har gjort misstaget att inte ändra till ett personligt profilnamn när jag startade datorn första gången. Så min profil heter HP_Ägaren.

 

Problemet är att jag nu har ett program som inte funkar pga att profilen innehåller otillåtna tecken(åäö). Jag har skapat en ny profil med rätt tecken och då funkar det.

 

Men jag vill bara ha en profil, så frågan är om man på något sätt kan kopiera sin profil till en ny? Jag vill ju att den nya som fungerar ska ha allt som jag hade tidigare.

 

Mvh Glenn

 

 

Tidigare versioner av Windows har innehållit en funktion för att kopiera en profil, så att ett annat konto har kunnat använda den profilen...

 

Men i Windows 7 så har Microsoft, av någon mysko anledning, valt att inaktivera denna funktion...

 

Det går att utföra rent manuellt, men det innebär en hel del meckande.. som först bör testas på rena testinstallationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att det kan finnas något tredjepartsprogram som kan fixa det du vill, men annars så är det nog så du får göra som du redan nu läst i trådarna.

 

Normalt när man installerar program, så kan man ibland välja att installera för alla användare, eller bara för det konto som man normalt använder, väljer man installera för alla, så slipper man ju problemet att flytta över, om problemet uppstår som du nu har.

 

Normalt så kan man ju använda alla program ändå, bara vissa genvägar och så man kanske måste göra nya.

 

Hoppas du blivit klokare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det stämmer nog det du säger. Anledningen till att jag frågade var att jag läste i en äldre tråd om ett liknande problem. Men jag visste inte hur jag skulle tolka svaret.

 

Det jag önskar är ju att kunna flytta allt från ena kontot till det andra utan att behöva göra det bit för bit. För som det är nu så är det väldigt mycket att behöva flytta, och jag är rädd att jag missar något dessutom.

Många mappar kan man ju kopiera från en profil till en annan, t ex Mina dokument, Favoriter, Start-menyn, sparade spelomgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

 

Jag tyckte det var lite väl krångligt att flytta allt, så jag löste det genom att lyfta ut programmet ur användarmappen istället.

 

Hur jag gjorde detta skulle vara väldigt "off topic" om jag skrev det här. Så jag skapade en ny tråd ifall någon annan har samma problem och vill ha lösningen:

 

//eforum.idg.se/topic/328835-android-emulator-error-sdk-avd-eclipse/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...