Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Å vad jag hatar Hotmail ! Detta är något för journalister !


Knetha

Rekommendera Poster

Jag har nu en tid fått alla mail i retur som jag skickat till Hotmail-adresser.

 

<***@hotmail.se>: host mx2.hotmail.com[65.55.92.136] said: 550 SC-002

Unfortunately, messages from 195.128.174.71 weren't sent. Please contact

your Internet service provider since part of their network is on our block

list. You can also refer your provider to

http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL

FROM command)

 

"E-post avvisas av Windows Live Hotmail av principskäl. IP-adressen till e-postservern som ansluter till Windows Live Hotmail verkar utnyttja namnområden på ett otillåtet sätt. Kontakta din e-post- eller Internetleverantör för att få hjälp om du inte själv är e-post- eller nätverksadministratör."

 

Jag har mitt webhotell hos Web10, som väl är en ganska stor leverantör av webhotell.

Jag har kontaktat dem och de svarar att Hotmail har blockerat ALL e-post som kommer via deras servrar !

 

"Hotmail og Gmail har valgt at blokere emails der sendes/videresendes fra os for tiden. --klipp-- Vi gør opmærksom på at det er dem der har valgt at gøre dette, og at vi ikke kan tvinge dem til at lade være."

 

Jag har skrivit till "Hotmail" utan att få något svar eller förklaring.

 

Får de göra såhär ? Web10 har troligen MASSVIS med kunder och om någon har missbrukat sitt konto känns det inte OK att alla straffas !

 

Detta borde komma ut till allmänhetens kännedom då Hotmail´s användare inte nås av all e-post som skickas till dem !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det är helt upp till respektive serverägare att neka anslutning från vissa IP-adresser. Hotmail har naturligtvis inte blockerat Web10 för att dom tycker det roligt, utan för att något har hänt. Exakt vad, borde hotmail kunna ge svar på till Web10.

 

Detta händer alla operatörer då och då, inget konstigt alls.

 

De skickade mailen försvinner inte ut i den binära rymden, utan går tillbaka avsändaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mitt webhotell hos Web10

Alt1 Du väntar till Web10 har löst sina problem och blivit godkända hos hotmail

Alt2 Du agerar själv och skaffar dig ett annat mailkonto som inte är på hotmails spärrlista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alt1 Du väntar till Web10 har löst sina problem och blivit godkända hos hotmail

Alt2 Du agerar själv och skaffar dig ett annat mailkonto som inte är på hotmails spärrlista.

 

Alt 1) De diskuterar med "Hotmail" men utan resultat.

Alt 2) Knöligt att använda ett annat mailkonto så fort man ska skicka till en Hotmail-adress. Inte smidigt.

 

Alt 3 är väl att de som använder Hotmail får skaffa ett annat mailkonto...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt upp till respektive serverägare att neka anslutning från vissa IP-adresser. Hotmail har naturligtvis inte blockerat Web10 för att dom tycker det roligt, utan för att något har hänt. Exakt vad, borde hotmail kunna ge svar på till Web10.

 

Detta händer alla operatörer då och då, inget konstigt alls.

 

De skickade mailen försvinner inte ut i den binära rymden, utan går tillbaka avsändaren.

 

Det verkar inte som att Hotmail är så intresserade av att lösa problemet...

 

Jo, det stämmer - jag får tillbaka mailen men det är ofta till "klen tröst" då jag inte har någon alternativ adress att skicka dem till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alt 2) Knöligt att använda ett annat mailkonto så fort man ska skicka till en Hotmail-adress. Inte smidigt.

 

Alt 3 är väl att de som använder Hotmail får skaffa ett annat mailkonto...

Så lösningen är att du slutar skicka mail till hotmailkonton, enkel lösning som kanske är den som spar dig mest tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Alt 3 är väl att de som använder Hotmail får skaffa ett annat mailkonto...

 

Varför det? Det är ju inte deras fel att ditt webhotell är blockerat hos hotmail.

 

Web10 och Hotmail får reda ut problemet. När Web10 har löst problemet, så kommer hotmail att öppna för deras adresser igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det verkar inte som att Hotmail är så intresserade av att lösa problemet...

 

 

Det är förmodligen inte hotmail som ska lösa något problem, utan Web10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lösningen är att du slutar skicka mail till hotmailkonton, enkel lösning som kanske är den som spar dig mest tid!

 

Jo, men det finns ofta inga altenativa adresser...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förmodligen inte hotmail som ska lösa något problem, utan Web10.

 

Men jag har ställt en fråga till Hotmail, varför det är såhär, och de bemödar sig inte ens med att svara !!!

 

Web10 svarar däremot snabbt, och det har funkat tidigare. Jag har alltså inte haft några problem alls med att skicka till hotmail-mottagare under alla år men nu sedan några veckor funkar det inte.

Och som jag sade tidigare, om någon misskött sig får de väl spärra meddelanden från just den adressen och inte alla kunder hos ett web-hotell !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Om vi leker med tanken att någon använt Web10's server för att skicka spam till hotmail-adresser, och det hänt upprepade gånger utan att Web10 agerat, vilka andra val har hotmail, förutom att spärra Web10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det finns ofta inga altenativa adresser...

Då spar du ju tid! Du skickar inga mail alls, minst tid.

För mitt

Alt2 Du agerar själv och skaffar dig ett annat mailkonto som inte är på hotmails spärrlista.

Var ju för tidskrävande för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alt2 Du agerar själv och skaffar dig ett annat mailkonto som inte är på hotmails spärrlista.

Var ju för tidskrävande för dig.

 

Ja, det innebär att jag ska flytta min domän och söka redan på något annat som "känns" bra, för veta kan jag ju inte göra innan. Web10 har vart stabilt, och det är också viktigt när man väljer hotell.

 

Eller att jag ska skicka mail från en annan e-post adress än "min egen"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi leker med tanken att någon använt Web10's server för att skicka spam till hotmail-adresser, och det hänt upprepade gånger utan att Web10 agerat, vilka andra val har hotmail, förutom att spärra Web10?

 

Jag förstår hur du menar, men visst går det väl att spärra e-post från bara en domän ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag förstår hur du menar, men visst går det väl att spärra e-post från bara en domän ?

 

Javisst, inga problem. Bara ett litet men. Den som skickar spam skickar inte från EN domän, utan tusentals, och kanske inte ens riktiga domäner. Det är långt ifrån alla mailservrar som kontrollerar att avsändarens mailadress (domännamn) stämmer eller ens existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...