Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slippa lösenord efter vänteläge


Blindbock

Rekommendera Poster

Följde rådet från http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=283768 men det fungerade inte. Lite löjligt att inte enkelt kunna ta bort att man måste slå in sitt lösenord varje gång man öppnar locket. Tröttsamt så skulle vara kul om någon hade en enkel idé på en lösning för oss vanliga användare som vill gå över till Linux.

 

Finns mycket liknande saker i alla fall med Ubuntu som säger att:

- Aja, det får du inte göra lilla vänn.

 

Är Fedora bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är:

 

öppna gconf-editor, gå till Apps/gnome-power-manager, markera rutan jämte "disable lock_on_suspend"

 

Man kan bland annat öppna gconf-editor genom att öppna terminalen (Progam-Tillbehör-Terminal) och klistra in eller skriva: gconf-editor

 

Efterlyser en enklare inställning genom system-inställningar-strömhantering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Fedora bättre?
Fedora utvecklas med stöd från RedHat. Den första linuxrelease jag fick att fungera kom från Redhat. Min uppfattning är att Redhat nådde toppen med Redhat 7.3. Redan Redhat 8.0 fungerade sämre med min hårdvara än 7.3. Vilket jag mailade till Redhat och kunde sedan som cc följa interna Redhat mail med åtgärder för att rätta till problemet. Det kom också vad jag trodde var en 8.1 beta där problemet var löst. Men det blev ingen Redhat 8.1 utan RH 9.0 som fungerade sämre än 7.3 på en befintlig dator. På en ny dator misslyckades Redhat 9.0 få igång nätverk och ljud. Mandrake fick igång nätverkschipet och Slackware fick igång allt. Jag har sedan testat några Fedora releaser och lagt ner Fedora direkt efter installationen pga dåligt hårdvarustöd. För min hårdvara.

 

Är Fedora bättre än Ubuntu? Ja det kan bara du avgöra. Precis som det bara är du som kan avgöra vilket bilmärke / bilmodell som passar dig bäst. Bara att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du nog rätt i. Just nu har vissa, inklusive mig, problem med att väcka datorn efter "suspend". Detta gäller min Netbook och problemet har funnits ganska länge. Lite tråkigt att behöva köra Windows på en maskin man inte använder till spel. Får väll köra in en annan dist på den men trivs ganska bra i Ubuntu 10.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

En ny version av Ubuntu kommmer i slutet på månaden. Vill minnas att det är den 28 april den släpps. Så ge inte upp Ubuntu helt utan försök stå ut till nästa version kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Den versionen sänkte totalt hela mitt förtroende för Ubuntu. Kör numera Fedora 15 och Gnome 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...