Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var sparar Word 2007 filen?


Er0x

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har gjort bort mig ordentligt.

 

Jag fick ett mail med ett worddokument bifogat (hotmail).

Jag klickar på dokumentet och det öppnas i word. Jag börjar skriva och med jämna mellanrum så trycker jag på spara knappen. Och detta gör jag i ca fyra timmar...

 

Stänger sen ner word och är såklart nöjd med mitt jobb (får ej upp någon vill du spara ändringar fråga)...

Kruxet är bara att jag sparade ju aldrig ner word från mailen eller valde spara som innan jag väl började skriva i dokumentet trycka endast på spara knappen direkt...

 

Någon som vet om det ändå finns sparat någonstans (har ju trots allt tryckt på knappen)?

 

I det vanliga stället som word autosparar till fanns den inte.

 

Men det känns som att det enda man kan göra är at börja om från början...

 

Det gäller alltså Word 2007 och Windows 7

 

Väldigt tacksam för svar

//ErOx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök i utforskaren efter ord du skrivit i din word-fil och du lär hitta den. Den bör iofs ligga i temp-mappen...så sök på sökvägen

 

C:\Users\AnvändarNamn\AppData

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök i utforskaren efter ord du skrivit i din word-fil och du lär hitta den. Den bör iofs ligga i temp-mappen...så sök på sökvägen

 

C:\Users\AnvändarNamn\AppData

 

Tack för svaret :)

 

Tycker jag har kollat överallt där inne utan att hitta den. Kan tillägga att jag inte är vän med sökfunktionen i Win 7, får inte till det alls...hittar aldrig något med den tycker jag.

 

Du råkar inte veta mer exakt var den ligger där inne?

Sparas den som en .docx eller är det något annat jag ska kolla efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret :)

 

Tycker jag har kollat överallt där inne utan att hitta den. Kan tillägga att jag inte är vän med sökfunktionen i Win 7, får inte till det alls...hittar aldrig något med den tycker jag.

 

Du råkar inte veta mer exakt var den ligger där inne?

Sparas den som en .docx eller är det något annat jag ska kolla efter?

 

Har du kollat i din Word 2007 i inställningarna, hur den är inställd på att spara, vilken filändelse den är inställd på, och utgå från denna inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i din Word 2007 i inställningarna, hur den är inställd på att spara, vilken filändelse den är inställd på, och utgå från denna inställning?

 

Ja, den är inställd på .docx, men finns inget .docx i C:\Users\AnvändarNamn\AppData (använde sökrutan uppe till höger i utforskaren).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnat den direkt ur ett e-post så sparar den med samma filnamn och ändelse som när den öppnades, det vill säga samma som i e-posten. Du borde med andra ord kunna söka i temp-mappar och liknande efter just den filen.

 

Minns inte Word att du haft filen öppen? Dvs öppna word och se om den inte finns bland senaste filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hur ser din sökväg för återställning och den vanliga sökvägen ut?

 

Själv har jag ändrat på detta till E:\Dokument men här hittar du den infon i MS Office Word 2007:

Office knappen > Word alternativ > Spara => så ser du sökvägarna.

 

post-73434-0-98083200-1302200094_thumb.png

 

[Edit] Och du vet ju vad wordfilen heter i orginal, eftersom du har den i mejlet, då kan du skriva exakt det namnet i sökfunktionen - Avancerad sökning.

 

Fast det märkliga är att du lyckats spara som du säger utan att få upp en ruta där du väljer vart - för du kan ju inte spara redigeringen tillbaks i wordfilen som ligger som attachement i ditt email om du öppnat den direkt därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnat den direkt ur ett e-post så sparar den med samma filnamn och ändelse som när den öppnades, det vill säga samma som i e-posten. Du borde med andra ord kunna söka i temp-mappar och liknande efter just den filen.

 

Minns inte Word att du haft filen öppen? Dvs öppna word och se om den inte finns bland senaste filer.

 

Nej, tyvärr ligger den inte med bland senaste öppna dokument i word.

 

Har dock lyckats hitta den nu..Eller inte den från idag, utan en gammal som jag hade för några dagar sen...

 

Så ett litet steg på vägen iaf. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser din sökväg för återställning och den vanliga sökvägen ut?

 

Själv har jag ändrat på detta till E:\Dokument men här hittar du den infon i MS Office Word 2007:

Office knappen > Word alternativ > Spara => så ser du sökvägarna.

 

post-73434-0-98083200-1302200094_thumb.png

 

Har redan kollat dom, dock utan framgång. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...