Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windows Update m fl

Kalle Dator1

Recommended Posts

Kalle Dator1

Hej !

Med jämna och ojämna mellanrum kommer uppdateringar, som signalerar sin närvaro med ett meddelande. Vissa av dem är viktiga, andra rekommenderade. Sedan finns det sådana som jag inte alls vill ha, eftersom jag inte använder motsvarande program o s v.

Jag utför utvalda uppdateringar, men de som jag valt bort fortsätter bara att dyka upp varje gång som jag startar datorn, och enda sättet att bli av med de tjatiga meddelandena är tydligen att finna sig och genomföra även dessa...

Nyligen föreslogs en uppdatering av drivrutinerna för min hittills väl fungerande HP CLJ skrivare, där jag till sist gav med mig och lät uppdatera med påföljd att jag inte längre kunde skriva ut från PowerPoint, eftersom programmet inte hittade någon skrivare.

Detta trots en godkänd testutskrift och trots en omstart av såväl skrivare som Windows7. Jag tvingades att ta tillbaka uppdateringarna via återställningspunkt.

Nu pockar samma uppdatering på att jag ska köra den igen...

Hur släcker man då en uppdatering för gott, utan att fördenskull avvisa Windows Update i sin helhet ??

/Kalle

Flyfisherman

Hej,

Öppna Windows Update > makera uppdateringen > högerklicka och välj dölj uppdateringen => så visas inte denna mera.

post-73434-0-45309400-1302162328_thumb.png

Du kan alltid vid ett senare tillfälle välja i vänstermenyn under Windows Update att Återställa dolda uppdateringar.

post-73434-0-79426500-1302162328_thumb.png

Mvh

Flyfisherman

Tack för poängen.:rolleyes:

Såg att jag slant på tangenterna och tappade ett r skall stå "markera" eller klicka på uppdateringen.

Men du verkar ha förstått i allafall.

Mvh

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...