Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Blogger


nparkvall

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har plötsligt stora problem med Blogger. När jag ska skriva och publicera ett inlägg, så kan jag för det första inte editera i "Skriv"-läge, utan måste klistra in texten ( tvättad) i HTML-läge direkt.

 

Sedan när man snyggat till texten i paragrafer och sparar eller klickar på förhandsvisa så försvinner styckena. All text sitter ihop i ett enda stycke.Har provat att slänga in <br> taggar, men det försvinner ändå när man sparat. Har testat att publicera och det ser likadant ut då.

 

Även länkar som sitter är nära varandra flyter ihop till en enda länk när man har sparat.

 

Använder IE8 och skriver in text direkt alt. kopierar text från Word, tvättar i notepad och klistar in.

 

Vad kan problemet vara och hur löser jag det?

 

Tacksam för input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som det kan vara problem med webbläsaren, att blogger inte riktigt gillar IE8. Först och främst så skulle jag uppdatera till IE9 (vilket du hur som helst borde gör om du har Vista eller Win7) och om inte det fungerar testa blogger i en annan webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! Ska kolla med IT-avdelningen här på jobbet om uppdatering/annan webbläsare. Testade hemifrån på Firefox och då fungerade det utan problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...