Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startar inte när man klickar på starta


freddfredd

Rekommendera Poster

Tjena folket. Satt igår och gjorde ingenting, så jag kände för att spela Slaget om midgård 2 som jag köpt för ca 1 år sedan. Spelet var redan installerat på denna datorn *Windows 7 Home Premium 64bit* och jag har spelat det på denna datorn ett antal gånger för ca ett halvår sedan senast. Jag körde in skivan och autostart rutan kom upp ( Start - Avinstallera - Teknisk support m.m ) och jag klickade på start. Autostart rutan stängdes ner och cirkeln vid muspekaren kom upp men försvann efter ett tag. Ingenting hände så jag testade trycka på genvägen slaget om midgård 2 men samma hände där. Öppnade aktivitetshanteraren

och tryckte på genvägen och såg då att processen kom upp men försvann efter ett tag. Googlade runt ett bra tag och fick tips om att göra en .ini fil i appdata/Roaming/mina slaget om midgård filer men detta misslyckades. Patchade upp spelet men fortfarande samma sak...

 

Avinstallerade - Startade om datorn - Installerade - Startade om datorn - Patchade - startade om datorn och prövade igen att starta men det blir ändå samma... vad kan vara fel?

 

Har läst att det kan vara upplösningen som inte funkar om den är för hög så jag ändrade den , men med samma resultat.

 

Någon som har en aning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, det har säkert med "ini" filerna i "appdata/Roaming/mina slaget om midgård filer" för jag och polarn hade samma sak (men detta var med tillägget med") , han fick heller inte igång sitt , men vi fixa det igenom att han tog mina filer och bytte ut dem, men har du provat att flytta ur alla filer ur "mina slaget om midgård filer" mappen och se hur spelet reagerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Ursäkta att jag inte svarat, har inte sett ditt inlägg. Men det är alldeles riktigt det du säger. Googlade ett tag för någon vecka sedan och hittade då äntligen ett forum där de pratade om detta. Jag raderade hela "mina slaget om midgård filer" mappen och då fungerade det suveränt. Tack för ditt svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...