Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppgradering

teorbek

Recommended Posts

Hej, har en gammal arbetsdator som jag tänkt göra om till en dator som klarar dagens spel (typ Crysis, COD-spelen och liknande) om detta är möjligt. Datorn är en fujitsu siemens från 2004 med följande specs:

FUJITSU SIEMENS D1627 Intel Springdale i865PE

512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

RADEON 9800 (256 MB)

320 GB Hårddisk

Intel Pentium 4 (3,20 Ghz)

Microsoft Windows XP Home Service Pack 3

RAM-minnet måste ju definitift uppgraderas, grafikkortet säkert också. Hur processorn står sig idag har jag ingen koll på men den har ju såklart åldrats. Vill kunna köra spel stabilt, men kräver ingen superprestanda. Är denna dator värd att uppgradera eller är det smartare att köpa en helt ny?

Tar gärna emot förslag, speciellt vad gäller nytt grafikkort och mängden internminne som kan vara lämpligt.

Gustav

Jag skulle köpa en ny.

Datorn är ju trots allt sju år gammal och det kan nog bli svårt att uppgradera den tillräckligt.

T.ex så använder nya grafikkort pci express istället för agp port som ditt nuvarande gör. Det betyder att du måste byta moderkort för att byta grafikkort, nya kort kräver dessutom ofta ganska mycket ström så då behöver du nytt nätaggregat.

Ditt nuvarande moderkort stöder dessutom inte nyare minnen. Idag används ddr3 minnen i nya datorer.

Processorn Är nog i klenaste laget för att nyare spel ska flyta på utan hack. Ny processor kräver även det nytt moderkort då nyare processorer kräver en annan socket.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...