Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kommer jag åt "Mina dokument" i Win XP Pro


z1x2c3v4b5n6

Rekommendera Poster

z1x2c3v4b5n6

Hej,

 

Jag kommer inte åt mina dokument. När jag klickar så får jag fram felmeddelandet "Mina dok är ej tillgänglig - Åtkomst nekad".

 

Det som har hänt är att jag har fått diskfel på hårddisken vilket har jag gjort att jag har fått installera Windows på en ny hårddisk istället och sedan använda den gamla som slave, för att komma åt mina filer trodde jag. Men nu kommer jag alltså inte åt mina dok.

 

I den gamla hårddisken hade jag Win XP pro och där hade jag delade konton vilket gjorde att jag klickade för rutan som gjorde att inga andra användare skulle kunna komma åt mina dok mappen. Kan det har påverkat att jag får åtkomst nekad meddelandet?

 

Nu har jag Win XP pro installerad i den nya hårddisken och den gamla hårddisken med mina dok som jag vill komma åt har jag som slave.

 

Nån som kan hjälpa mig att komma åt mina dok igen?

 

Mvh

z1x2c3v4b5n6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

z1x2c3v4b5n6

Du behöver nog sätta ny ägare till filerna och mapparna på gamla hårddisken:

http://support.microsoft.com/kb/308421

 

-----------

Jag flyttar tråden från "Ljudkort" till "Windows XP".

 

Cecilia

Moderator

 

 

Hej igen,

 

Tack för ett snabbt svar. Tyvärr löste det inte problemet. I hjälpguiden så står det att jag ska klicka på fliken "säkerhet". Men det finns ingen sådan flik.

 

Har du fler tips till mig?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du har XP Home och inte har startat datorn i felsäkert läge som det står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

z1x2c3v4b5n6

Det låter som att du har XP Home och inte har startat datorn i felsäkert läge som det står.

 

 

Jag har kollat och det är XP pro jag har installerat. Både i den nya och i den gamla hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Tack för ett snabbt svar. Tyvärr löste det inte problemet. I hjälpguiden så står det att jag ska klicka på fliken "säkerhet". Men det finns ingen sådan flik.

 

Har du fler tips till mig?

 

Mvh

 

Du kanske missade den här delen av hjälpguiden.

 

http://support.microsoft.com/kb/307874

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...