Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

word dokument beter sig konstigt


uiopå

Rekommendera Poster

Varje gång jag öppnar en word-fil påstår datorn att den används av någon annan och frågar om jag vill göra en kopia. Om jag svarar ja, går det sedan inte att spara för att det är skrivskyddat enligt datorn. Hur får jag bort detta? Det finns inga andra användare på min dator heller, men den tycks tro att den ingår i något nätverk, som alltså inte existerar. En gång skulle vi föra över innehållet på hårddisken via kabel till en extern hårddisk för att sedan formatera om hårddisken. Den här illusionen om lokalt nätverk kanske skapades då? Nu sist gick det inte att spara filen, utan datorn sa att den innehöll något som inte kunde sparas som text. Dokumentet innehåller naturligtvis bara text. Och det är inga långa dokument heller, bara några sidor normal text, och inga andra fönster, eller kanske ett till är öppet. Så det är inte brist på minne. Det gick till slut att spara den på skrivbordet genom 'spara som', men nu är det inte längre word-fil, utan ser ut som anteckningar. Jag vill att det ska fungera normalt! Hur ska jag få datorn att begripa att det inte finns andra användare, och spara mina word-filer utan krångel? Ibland göms dessa sparade filer under andra filer, de står alltså inte i 'mina dokument' under sitt eget namn utan först måste jag öppna en annan fil och från arkiv där kan jag öppna filen i fråga, i bästa fall. Väldigt krångligt . . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...