Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netgear RT314 och spel?


Peder_Brännström

Rekommendera Poster

Peder_Brännström

Hej!

hoppas det blev rätt forum nu =)

Jag har adsl från telia och har börjat tröttna på program typ Sygate för internetdelning. Siktar nu på en router för att sköta både internetdelning och att man får tillgång till det lokala nätverket. Min stora fundering är om det går att spela (Halflife counterstrike) flera stycken sittande bakom en RT314? Något speciellt man måste göra?

Bryr mig egentligen inte så mycket om säkerhets aspekterna med en router men om vi inte kan sitta flera och spela så blir det ingen investering.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

MVH/Peder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

installera en windows 2000 maskin och sätt i 2 nätverkskort sen är det bara att lägga till delning på det nätverkskort som är kopplad till internet så är alla portar öppna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peder_Brännström

Tack för ditt svar =)

Jo jag vet att det finns flera lösningar för att få delning med adsl. Har provat lösningen som du nämner men hade stora problem med att få det andra nätverkskortet att fungera.Har därför kört Sygate som en nödlösning då det klarar sig med ett kort för delning.

Jag skulle hursomhelst vilja ha en "riktig" router då det som jag ser det ger en del andra fördelar som att bägge datorerna kan surfa om än den andra är avslagen.Det blir hlt klart en router typ d-link eller netgear om jag får veta att man kan spela spel flera samtidigt bakom den.

Det här ska visst kunna bero på hur spelservern identifierar spelarna dvs bryr spelservern sig om det kommer flera med samma ip?

Vilken djungel =/

MVH/Peder

 

[inlägget ändrat 2001-08-21 16:11:15 av PederBrännström]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kör jag D-Link DI-704 och med den är det inga problem att spela flera stycken typ CS genom den...

För övrigt en mycket bra pryl till ett mkt bra pris.! Rekommenderas

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peder_Brännström

wow är det med telia adsl du kör?

Några speciella inställningar typ manuellt öppnade portar?

kan tilläggas att enligt d-links support så är det du gör omöjligt =)

Ska ha något att göra med det som de kallar NAT.

adda mig gärna på icq: 3453648 skulle vilja höra lite mera om det här.

MVH/Peder

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-08-21 16:15:11 av PederBrännström]

[inlägget ändrat 2001-08-21 16:26:24 av PederBrännström]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...