Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CIVILIZATION 5 PROBLEM


erik96

Rekommendera Poster

Jag har kunnat köra CIV 5 på min dator nu sedan det släpptes. För någon dag sedan så började det dock att då och då krascha. Jag tryckte på 'play' och den vanliga rutan med att spelet höll på att förberedas kom upp (jag körde spelet genom att trycka på ikonen i Steam). Under en lång stund hände ingenting och när jag tryckte utanför rutan så slutade Steam att fungera. Då var det bara att stänga ner Steam så brukade det funka igen. Nu har jag däremot inte samma tur. Nu när jag försöker köra spelet så uppstår samma fel hela tiden.

 

Min lösning på detta som jag kom på var att avinstallera, så jag gick in på program och funktioner på kontrollpanelen och avinstallerade spelet. Sid Meier's Civlization 5 finns inte längre i den listan över installerade program. Sedan tänkte jag att jag skulle gå till Steam för att ladda ner spelet igen men så skulle det icke bli. När jag öppnar spel-biblioteket i Steam så stor det fortfarande 'play' istället för 'install' vid spelikonen. Spelet finns och med i Steams lista över installerade spel.

 

Efter att ha sett detta så bestämde jag mig för att högerklicka på spelet och trycka på 'Delete Local Content'. Detta funkade inte heller. När jag gör det kommer det upp en ruta där det står att spelet avinstalleras men (observera att jag dock inte har försökt under en lång tid) ingenting händer.

 

Vad kan vara fel? Finns det något jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej , Prova först att starta Civ 5 Manuellt från Spel mappen istället för igenom Steam.

 

" C:\Program\Steam\Steamapps\Civ 5 "

 

Och sen Civ 5 med directx 10 eller 11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan den ligga direkt på C: du får kolla lite , eller så högerklickar du på en Steam Genväg och Egenskaper och tabben genväg och sen knappen Öppna Fil mål eller något liknande så borde du komma in i Steam mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...