Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

&4 bitar och Adobe FlashPlayer


GT37

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en ny Lenovo med W7 64 bitars. Nu fungerar inte full skärm när jag tittar på You Tube med IE8 och Firefox.

Det blir svart när jag vill ha fullskärm. På Opera fungerar det normalt.

Med IE9 fungerade det inte alls!?

 

Kan någon hjälpa mig?

 

Tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej , Se först till att du har senaste versionen av Adobe flash player, återkom sen om de funka eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack RicoRehn för ditt engagemang.

 

Från Adobe.

 

Why doesn't Flash Player come in a 64-bit version?

 

64-bit software is coded differently from 32-bit software. Generally, programs built on and integrated with other software must have the same architecture (for example, 32 bit or 64 bit). In many cases, a compatibility layer allows 32-bit software to run on 64-bit operating systems. For example, most browsers on Windows are 32 bit (such as Internet Explorer 32 bit, Firefox, and Chrome). They run well on 64-bit Windows with Flash Player today. Accordingly, Flash Player currently runs well on Windows 7 64 bit using any of these 32-bit browsers. Similarly, 64-bit browsers like Safari on Mac OS Snow Leopard run Flash Player using a transparent compatibility layer.

 

Will Flash Player come in a 64-bit version soon?

 

Adobe is actively working on the release of a native 64-bit Flash Player for the desktop and plans to provide native support for Windows, Macintosh, and Linux 64-bit platforms in an upcoming major release of Flash Player.

 

Note: You can download a preview release of Flash Player with the codename "Square." This release includes full support for 64-bit web browsers on Windows, Mac, and Linux computers from Adobe Labs (http://labs.adobe.com). The preview release installs into 64-bit web browsers, so you do not need to use a 32-bit browser to view Flash Player content.

 

Gå in här http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10_square.html

 

Det förvånar mig stort att ingen datortidning eller i detta forum INGEN har tagit upp problemet.

 

Jag har nu adobeflashplayer_square_p2_64bit och det fungerar på min dator med 64 bitar som så.

 

IE8 64 bit OK, IE9 NEJ

 

Firefox 4.0 OK Opera 11.01 OK

 

Så varför har inte denna svaghet i IE 9 kommit fram??

 

Så var det med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju använda 32-bitars Internet Explorer i stället för 64-bitars, båda är åtkomliga i startmenyn. Åtminstone när det gäller IE 9 så är 32-bitars varianten snabbare än 64-bitars enligt olika tester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förvånar mig stort att ingen datortidning eller i detta forum INGEN har tagit upp problemet.

 

Jag har nu adobeflashplayer_square_p2_64bit och det fungerar på min dator med 64 bitar som så.

 

IE8 64 bit OK, IE9 NEJ

 

Firefox 4.0 OK Opera 11.01 OK

 

Så varför har inte denna svaghet i IE 9 kommit fram??

 

Så var det med det!

 

Gällande IE64, så kanske inte finns så mycket om detta här i eforum, men det är inte heller något nytt problem som är okänt, det har stått artiklar om detta i flera datortidningar, och det har funnits i flera nyhetsutskick som man kan få som mail från olika datanätsajter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det här klippet fungerar för mig både i IE9-32 och IE9 -64 bitar.Har alltså både Flashplayer för 32 0ch 64 bitar installerat. samtidigt .

I IE9 32 bitars måste jag reducera till 360p innan växling till helskärm ,annars svart .I helskärmsläge kan jag sedan öka till 1080.

 

Chrome och FF4. fungerar utan problem.

 

LARSAS

 

SVT play fungerar i alla mina 4 Webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia!

 

Suveränt intressant artikel från en bra källa.

 

Klara besked.

 

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...